søndag 19. juni 2011

Litt gøy må man ha det

Denne helgen har jeg tatt meg fri fra sykdom. Jeg har hatt to kvelder ute sammen med venner i litt forskjellige settinger, og har kost meg masse. Fredagskvelden sto utdrikningslag for Ellen Beate på planen, og i går var det Monica og Live som skulle feires, med hver sine 24 år.
Utdrikningslaget startet med en 40 minutters kjøretur for bruden og hennes forlover. Ellen Beate ble overrasket av Live på døren rundt sekstiden, og trodde bare hun stakk innom for å skravle. Der tok hun feil, og etter en liten stund var hun dresset opp og på vei ut i bilen med bind for øynene.
Ellen Beate hadde sagt på forhånd at hun ikke ville ha et drite-seg-ut utdrikningslag, men Live aktet å skremme henne litt med dette i bakhodet, så hun tok en fin omvei via Vinterbro, Nesset og Ås før hun til slutt endte opp i Ski (vanligvis en fem minutters kjøretur hjemmefra).
Når hun kom frem ventet fem fnisete venninner utenfor Bowlers, og vi gikk inn i lokalet for å spise middag og kose oss. Det eneste vi insisterte på var at Ellen Beate måtte beholde brudesløret, tiaraen og lappen med BRUD skrevet på hele kvelden.
Maten var kjempegod, men servicen var helt elendig. Til vanlig bryr jeg meg lite om hvordan jeg blir behandlet på en restaurant og er veldig forståelsesfull hvis folk har mye å gjøre på jobb, men det startet med at vi ikke ble vist til bordet vårt, deretter ventet vi lenge på menyer, og når hun tilslutt spurte hva vi ville bestille hadde hun ikke skaffet oss drikke enda. Etter vi hadde fått maten vår, hvor sausen ikke var i skåler som servitøren hadde sagt og biffen ikke var godt stekt, som bestilt, kom aldri noen bort og spurte oss hvordan det smakte.
Det verste var vel til slutt når vi ble sittende i evigheter etter å ha spist med de store, tomme middagstallerkene foran oss på bordet, uten at de ble ryddet bort. Vi hadde pakkeåpning på planen, og måtte til slutt stable tallerkene våre oppå hverandre for å få plass.
Etter enda lenger venting kom servitøren bort og mumlet "Jeg kan ta disse jeg", uten noen beklagelse for at hun ikke hadde gjort jobben sin. Vi vurderte dessert, men det tok også voldsomt lang tid å få menyene, og hun forsvant igjen så fort at vi ikke rakk å spørre om hva dagens kake var. Dermed ble det bestemt at vi heller skulle gå et annet sted å spise dessert. Å skaffe oss regningen tok dessverre ikke noe særlig kortere tid enn noen av de andre tingene.
Men i godt selskap klarte vi å kose oss med både maten og gavene (med de morsomme historiene bak) likevel. Det blir jo hva man gjør det til!
Fortsettelse følger...

2 kommentarer:

  1. Takk for en veldig hyggelig kveld :)

    SvarSlett
  2. Så bra at du har kost deg i helgen! :) Ser ut til at dere koste dere veldig, men det var jo synd at servicen var elendig....det ødelegger mye!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!