søndag 5. juni 2011

På stranda med gode venner

Denne helgen hadde jeg bestemt meg for å holde fri, for å ha muligheten til å gjøre akkurat som vi følte for, og det benyttet vi oss av i går. Martin var nødt til å jobbe litt, og i hodet mitt sto bare "Stranda! Stranda! Stranda!".
Først var jeg så heldig å få besøk av Majken, som kom til meg med et lass med klær som hun hadde tenkt å kvitte seg med. Fire fulle bæreposer gikk jeg gjennom og prøvde, og hun hadde bare med seg en pose hjem igjen. Dette er andre gangen på en uke at jeg har vært så heldig å få arve klær av andre, og jeg storkoser meg med alt det nye i skapet mitt. Forrige gang var det Tinna som kom innom med masse fint. Og i tillegg fikk jeg en hårføner (min forrige er seriøst 16 år gammel!) og håndvisp av Adele. Tusen takk snille snupper! ♥ Kanskje det må bli et eget innlegg med en visning av alt det fine jeg har fått :)
Men som sagt var det stranda jeg hadde bestemt oss for at vi skulle tilbringe dagen på, så med hjelp av Majken kom jeg meg ut døren og helskinnet fram til Breivoll. Vi hadde utrolig flaks, for i tillegg til at jeg skulle møte Live og Monika med deres herlige gutter lå Signe og Silje med familie rett ved siden av, så på den måten fikk jeg omgås alle disse fine menneskene samtidig
Det var utrolig mye folk på stranden, noe jeg ikke hadde trodd på forhånd, og jeg hadde ikke engang tatt med meg bikini fordi jeg følte at jeg kanskje kom til å være den eneste. Men der tok jeg feil, jeg var nok heller den eneste som ikke hadde det på, men det plaget meg ikke.
Milla koste seg med alle vennene sine, og på slutten av dagen hang Adele (minstedatteren til Silje) og hun sammen som erteris. De lekte sammen i sanden, hermet etter hverandre, så på svanene (litt for nærme i mammas øyne), plukket penger (steiner) og leide hverandre rundt. Magnus koste seg en god del i sanden, men ble etterhvert så trøtt at han faktisk sovnet i vognen sin. Det var både avslappende, gøy og koselig for oss alle å være der.
Vi var ikke hjemme før klokken var leggetid for de to små, og Martin kom inn døren samtidig som oss. Vi oppdaget fort at vi trengte litt mat og jeg fikk skrevet en liste og kommet meg ut døren. Klokken 19.58 sto jeg utenfor Kiwi, og stusset over at det var så få biler utenfor. På veggen så jeg til min overraskelse at det sto "Åpningstider... lør...-20", og tenkte at nå hadde jeg kommet for sent. Men jeg bestemte meg for å se om jeg rakk innom, om så bare for å få strøket ut det viktigste punktet på listen - brød. Dørene åpnet seg velvillig for meg, og jeg så at det var et par andre kunder i butikken fortsatt. Jeg dro til meg en handlekurv, og småløp inn i lokalet, rasket til meg det jeg kom på i farten, og brukte listen min som hjelp.
Ved kassen beklaget jeg at jeg var litt sen, men fikk bare et hyggelig smil tilbake. Omtrent slik så listen ut etter besøket:
Brød x4
Melk
Yougurt
Frukt Banan
Chips
Sjokolade
Popcorn
Ost
Skinke
Håndsåpe
Paracet
Leverpostei
Nugatti
Kremost
Egg
Grillmat

Klokken 20.05 satt jeg i bilen igjen, og ble forundret over hvor rask jeg hadde vært og hvor mye jeg hadde klart å handle på mindre enn syv minutter. Som dere ser ble det ikke mye snacks på oss i går kveld, og vi må nok finne noe annet å ta med oss på stranden enn grillmat i dag, men jeg fikk med alt det nødvendigste.

Ja - dere leste riktig -
Vi skal på stranda i dag og!
Sees vi?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!