lørdag 25. juni 2011

Pauser

I dag er jeg flink. Flink på den måten at jeg prøver å høre etter på hvert eneste signal kroppen sender meg. Jeg ligger nå på senga for å hvile for tredje eller fjerde gang i dag, og har tatt alt i mitt eget tempo (så lett det lar seg gjøre med to små barn og husarbeid som venter).
Vi har som jeg har fortalt tidligere laget en plan over alle ting vi må få til i løpet av en uke, og vi har også ordnet det slik at vi har en dag hver til å ta morgenen med ro - jeg får sove lenge på lørdag og Martin på søndag. I tillegg skal den av oss som står opp prøve å få laget en litt ekstra hyggelig frokost siden det er helg.
I dag når vi våknet var ungene som vanlig i full fart med en gang, og når jeg hørte Martin si til Milla at vi ikke hadde brød fikk jeg den lysende idéen om å lage pannekaker. Så selvom språket mitt ikke fungerte enda kom jeg meg opp av senga, og satte igang med å lage pannekakerøre. For å formidle til Martin hva jeg tenkte pekte jeg enkelt og greit i oppskriftsboka og når han spurte om det var noe galt i dag pekte jeg bare på halsen min (noe jeg tror han klarte å tolke seg fram til at betydde at jeg hadde vondt i halsen/ikke klarte å snakke enda). Milla forsto imidlertid ikke helt tegnspråket mitt, men hun har vel blitt mer eller mindre vant til at mamma er litt rar innimellom - noen ganger snakker jeg ikke, noen ganger snakker jeg høyt, noen ganger er jeg veldig kort osv.
Jeg var så lur at når røren skulle svelle tok jeg meg en hvilepause på sengen, og en time etter at jeg startet med matlagingen satt vi alle rundt bordet og stappet i oss pannekakene. Milla elsket det (noe dere kanskje forstår hvis dere ser innlegget under her), og det var deilig med litt annet enn brød til frokost for en gangs skyld. Jeg kan ikke huske sist vi laget oss pannekaker. 
Etter frokost tok jeg meg nok en hvil, og etter litt pianospilling med Magnus og leking med Milla var det klart for en liten jentetur. Magnus skulle få sove i et par timer, mens Martin jobbet ute og Milla og jeg dro til Drøbak for litt shopping. Vi får se om jeg klarer å fortelle litt mer om det senere, for nå er jeg litt for ør i hodet til å klare å formulere meg mer.
Det var i hvertfall utrolig deilig med en litt mer ålreit start på dagen enn slik det var i går, selvom jeg selvfølgelig føler at jeg kaster bort mengder med verdifull tid på å ligge på sengen og hvile.

2 kommentarer:

  1. Du kaster ikke bort tid, men investerer i tid. Høres ut som en flott dag for familien!

    SvarSlett
  2. Synes du er veldig flink til å få mye ut av den lille energien du har ved å spe på med pauser og f.eks. ikke overanstrenge deg med å snakke så mye når du egentlig ikke klarer. Koselig å lese! :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!