tirsdag 28. juni 2011

Rose

På jenteturen vår til Drøbak fant Milla en rose uten stilk på gulvet utenfor blomsterbutikken. Hun tok den opp og tittet på den og så deretter opp på meg. "Tan jeg få den, mamma?" spurte hun, og jeg smilte tilbake. "Vi må spørre damen i butikken først" sa jeg, men angret straks når jeg så hvor mange som ventet før oss. Jeg ville ikke gjøre om på svaret mitt ovenfor Milla, for dette er i mine øyne en viktig lærdom, så vi ventet på tur, og Milla fikk etterhvert spurt jenta bak kassen om hun kunne få den. Mer uinteressert kassadame skal man lete lenge etter, men Milla var etterpå den lykkelige eier av en roseblomst. Hun knuget den lenge i hånden sin i butikken, men når vi kom hjem hadde hun nok blitt litt lei. Jeg fant en haug med roseblader på badet og en annen haug i stua, og resultatet kan dere se på bildet.
Greit nok, jeg sparer kanskje på litt for mye, men det ble jo litt fint da?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!