torsdag 9. juni 2011

Ryddedilla

I går var i utgangspunktet en rimelig hektisk dag, men jeg valgte å kutte ned på noen av planene mine, slik at den ble nogenlunde overkommelig.
Milla våknet med en fæl hoste, og jeg tenkte at hun hadde godt av enda en dag hjemme. En liten tur i barnehagen skulle hun likevel, for å få tatt fotograf-bilder sammen med de andre barna. Rundt klokken ti ringte avdelingen i barnehagen og sa at det nærmet seg deres tur, så vi kastet oss rundt og Milla var levert like etterpå. Hun fikk vite at hun snart skulle bli hentet igjen, og jeg var nesten litt trist når jeg leverte henne etter å ha hatt henne hjemme sammen med meg de siste dagene. Men jeg visste jeg ville ha godt av det, og ikke minst at hun kom til å kose seg med de andre barna.
Magnus og jeg dro hjemover, og selvfølgelig klarte jeg ikke å la være å benytte sjansen til å få gjort unna noe etterlengtet husarbeid. Jeg gikk inn på rommet til Magnus, så meg rundt og bestemte meg, alle eskene som hadde stått der inne i flere måneder i påvente av å bli båret opp på loftet måtte bort. Nå. Så jeg startet å rydde og plasserte (etter litt stigeklatring) Magnus i senga si før jeg dyttet tre-fire svære pappesker opp den lille loftsluka, i tillegg til en gå-stol som han har vokst fra (og brukt relativt lite). Jeg var fornøyd med meg selv når jeg lukket porten, men når jeg så meg rundt var det fortsatt litt som manglet. Noen små møbler ble flyttet på, noen lekeesker fra stua ble stablet fint inni et hjørne og et bord ble fjernet fra rommet hans.
Bordet jeg fjernet er et lite pc-bord som jeg fikk av min pappa for en tid tilbake (et bord som skulle kastes fra jobben hans), og planen var at det skulle stå i stua, slik at jeg kunne ha et fast sted å dumpe pc, harddisk og alle kablene som til vanlig ligger strødd utover i sofaen og på gulvet. Men jeg har aldri funnet noe sted å plassere det, og siden det ikke er så veldig pent er det ikke noe ålreit å ha det midt i synsfeltet. Jeg tittet inn i stua, og fant ut at kroken mellom sofaene hvor et lite bord med en lampe sto var dårlig utnyttet. Jeg skjøv sofaene inntil hverandre, slik at ikke barna skulle kunne komme mellom, plasserte pc-bordet i hjørnet, lette fram en grell, rød kontorstol som jeg la et hvitt babylaken og et fleecepledd over, og etter å ha få satt på plass alle de tekniske duppedingsene hadde jeg plutselig en liten pc-krok.

Nå ble jeg for sliten, så jeg forteller mer senere. Formen er (som dere kanskje skjønner utifra det første jeg har fortalt om dagen min i går) ikke helt på topp i dag. Men Milla er i barnehagen, og unntatt en varelevering har jeg ingenting annet enn et par små venninnebesøk på planen, og det er helt perfekt.

4 kommentarer:

  1. Flink du har vært ;) men du må passe på å ikke presse deg for langt :)

    SvarSlett
  2. Det er nok litt for sent dessverre. Straffen er sofasliting i dag, og at jeg har mistet smakssansen...

    SvarSlett
  3. Pass på deg selv :) Og du er kjempe flink!

    SvarSlett
  4. Huff da:( Men dessverre blir det jo ofte sånn. Håper du tar deg fort inn igjen !

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!