fredag 3. juni 2011

Små gleder

Det er for mye negativitet, både ute i verden og her inne i min lille boble, og i dag har jeg lyst til å dele med dere hva jeg setter pris på av små ting i livet. Det er jo selvfølgelig enkelte saker som ville vært logisk å starte med, slik som barna mine, Martin, familie og venner - det viktigste jeg har her i verden. Men i dag vil jeg fokusere på de små tingene, de tingene som man fort kan glemme bort, og ikke tenker over i den hverdagen som bare fyker forbi oss så alt for fort.

Ting som gjør meg glad
Stolper som viser hvor fortauskanten er, slik at man ikke kjører på den.
Solen.
Tak over busskur, så man kan unnslippe regnet.
Latter.
Skilter som viser hvilken vei man bør velge.
Dans.
Sikkerhetsbelter som holder fast barna mine i bilen, eller i barnestolseter.
Mat.
Følelsen av strandsand mot huden.
 Torden.
Tepper som holder meg varm om kvelden.
Løvtrær.
Falske blomster med evig liv.
Varme.
Gode filmer, som rører noe ved meg eller får meg til å flire.
Svømming.
Passe store skjeer, for å få nok, men ikke for mye mat inn i munnen på en gang.
Sjokolade.
Hestehoven som alltid titter frem når det blir vår.
Musikk.
Bukser som sitter fint på kroppen, men ikke er for innpåslitne.
Søvn.
 Bilder.
Øynene til barna mine når de ler.
Myke puter.
Mennesker med tro på seg selv. 
Sykling.
Følelsen av varmt vann som renner nedover kroppen i dusjen.
Skriving.
Adrenalinkick.
 Lukten og følelsen av nyvasket sengetøy.
Tente stearinlys.
Synging.

Deg - for at du leser det jeg skriver.

Hva med å stoppe opp litt en dag på vei hjem fra jobben, ta en pause og se deg rundt? Bare bestem deg for at du skal sitte eller stå akkurat der du er, akkurat der og da, og prøv å finne ut hvilke små ting som gir deg glede og inspirasjon. Jeg kunne i løpet av sekunder se så mange fine ting som man glemmer bort til vanlig, bare ved å bestemme meg for at jeg skulle finne noe positivt rundt meg. 
Det er masse der! 
Det er bare å se ordentlig etter.


3 kommentarer:

  1. Så fint innlegg!
    Er veldig enig i det du skriver, og jeg er nok en av de som glemmer å sette pris disse små tingene som er med på å utgjøre helheten :-)

    Bra du minner oss på det <3

    SvarSlett
  2. Fint innlegg! Egentlig består livet bare av små ting :) og det er lett å overse de små tingene når man er opptatt av å tenke på alt mulig annet. Man overser altså livet!

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarene deres :) Jeg er så enig, og skal ikke påstå at jeg husker på dette så ofte selv..

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!