mandag 6. juni 2011

Som en drøm

Kniiiirk...
Tripptrapptripptrapp...
Stille...
"Milla?" spør jeg forsiktig.
"Mamma, jeg må tisse!"
"Så flink du er som står opp og sier ifra!" svarer jeg og reiser meg fra sofaen.
Et nydelig trøtt tryne titter opp på meg idet jeg kommer ut i gangen. Hun blunker med øynene når lyset på badet blir slått på.
Hun forteller meg at det var pappa som tok på henne pysjen, mens jeg knepper den opp for henne.
Plassert på doen sier hun "Holde meg fast selv!". Hun ser opp på meg, men blir sjenert og titter ned igjen når hun ser at jeg smiler stort.
Det sildrer litt og hun sier hun er ferdig og slenger seg rundt halsen min. Hun står sånn lenge.
Hun blir tørket, påkledd og spør pent om jeg kan hjelpe henne med å flytte stolen til vasken, så hun rekker opp.
Hun bemerker den nye håndsåpen, titter opp i speilet og virker litt overrasket over hvordan ansiktet som titter tilbake på henne ser ut, med de røde kinnene, de litt hovne øynene og det bustete håret.
Hun smiler til meg, og vi vasker og tørker hendene sammen. Hun tar armene rundt meg igjen, og jeg bærer henne inn i sengen hennes.
"Du er den beste jenta til mamma du!" sier jeg og kysser henne godnatt når jeg brer dyna rundt henne.
Jeg går ut, og det kommer ikke en eneste lyd. Hun sover igjen.

Bleieavvenning trenger ikke å være et strev, og de kveldene man sitter oppe litt for lenge er det faktisk en perfekt slutt på dagen. For hva er vel bedre enn en god klem og et smil fra den jenta man elsker aller mest i hele verden?
God natt alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!