tirsdag 5. juli 2011

En liten blomst - en stor gest

For et par uker siden skrev jeg dette i mitt statusfelt på facebook: "Sitter med fingrene i ørene og lurer på hvordan resten av dagen hjemme alene sammen med to små febersyke barn skal gå..."
Noen få minutter senere banket det plutselig på terrassedøren, og jeg så min favorittnabo Camilla stå smilende utenfor. Idet jeg åpnet døren rakte hun meg en blomst, fortalte at den var stjålet fra en annen nabo sin hage og sa "Jeg så at du hadde en tøff dag i dag jeg, så jeg ville bare gi deg denne.". Hun satt ned og skravlet i noen minutter før hun måtte videre.

En gest rett fra hjertet
En gest som varmet
En gest som kostet så lite, men gjorde så mye
En gest som satte et smil på ansiktet mitt en dag jeg trodde det ikke var mulig

Blomsten fikk stå lenge etter at alle bladene hadde falt av, og den fikk mange rare blikk fra venner jeg hadde på besøk. Men for meg var det ikke selve blomsten som betydde så mye. Den var et symbol som jeg ville holde fast i så lenge som mulig.
Takk Camilla!
Jeg setter så stor pris på deg!

5 kommentarer:

  1. :) ta godt vare på henne:) venninnen din er spesiell og burde være et forbilde for alle som er altfor opptatt i sin egen lille verden til å tørre å bry seg:)håper resten av dagen gikk bra da:) mvh r

    SvarSlett
  2. *liker*
    Det skal ofte ikke mye til før ting blir bedre!

    SvarSlett
  3. Oi, for en flott nabo du har!
    Godt en har slike mennesker rundt seg :)

    SvarSlett
  4. Oi, for en flott nabo du har!
    Er godt man har slike mennesker rundt seg :)

    Er en sterk blogg du skriver. Åpenheten din er virkelig respektverdig :)

    SvarSlett
  5. Å så hyggelig skrevet Hanne :) Kjenner jeg nesten blir litt flau :) Godt den ble motatt med et smil og at den gjorde godt en stund.... Kjempe god nabo du også :) Stor klem :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!