torsdag 28. juli 2011

Hektisk hverdag

Da ligger jeg igjen lang på sofaen på hytta. Milla er på en liten tur med sin bestefar, og Magnus ligger i sengen sin og sover. I går var en temmelig hektisk dag, både for barna og for meg, og på kvelden var vi nok lei alle sammen, men i dag kan vi nyte godværet på hytta, slappe av og kose oss. Nyter jeg egentlig godværet når jeg ligger inne på sofaen med pcen i fanget? Joda, det er deilig å kunne se ut på den blå himmelen og tretoppene badet i sol. Jeg er ikke helt i form til å ligge ute i solen med varmen og det intense lyset, men snart skal jeg gjøre et lite forsøk. Det hadde jo vært deilig å bli litt brun også!

Gårsdagen startet med et par timers alenetid med begge barna, før pappa plukket oss opp og kjørte oss avgårde mot Oslo. På planen sto en time hos ME-spesialist Paul Kavli, og pappa skulle ta med barna ut på en liten gåtur i nabolaget mens jeg var inne hos han. Jeg orker ikke skrive så mye detaljer om timen min akkurat nå, da må jeg bruke så mye krefter på å prøve å huske, men jeg kan fortelle at det gikk bra. Jeg gråt så og si hele timen, men ikke i den form at jeg hulket og var lei meg, tårene bare trillet naturlig nedover ettersom jeg forklarte og svarte på spørsmålene hans. Han var forståelsesfull og nøye, og jeg følte meg godt ivaretatt. Etter timen fikk jeg meg en liten pause på terrassen hans før pappa og barna kom tilbake.
Tidligere på dagen hadde jeg fått den koselige meldingen om at et vennepar av oss hadde blitt foreldre, og inn tikket også et bilde av det herlige lille nurket. De hadde lyst på besøk, og vi var ikke vonde å be, det eneste var at jeg egentlig skulle dratt på hytta rett etter timen min, så planen måtte gjøres om. Siden hodet mitt var ekstremt vondt hele dagen var det helt umulig for meg å klare å planlegge dagen på en fornuftig måte, så pappa tok styringen. "Nå kjører jeg deg og Magnus hjem, også tar jeg Milla med meg en tur hjem til oss, om en times tid henter jeg dere, så drar vi og henter Martin og kjører inn til sykehuset, deretter kjører vi til hytta". Det sier kanskje seg selv at det ble en del kjøring for barna, og Magnus var ikke særlig fornøyd med å kjøre fra Oslo til Fredrikstad, så ankomsten til hytta var ikke før rundt klokken 20.30 (hvis jeg husker riktig i farta). Først etter klokken 22 sovnet barna, og det tok ikke lang tid før jeg også tok kvelden.


Batteriet på pcen er tomt, så jeg får skrive mer en annen gang.
Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Når hjernen ikke fungerer er det godt at noen andre tar styringen. Du har en god pappa, du.

    Godt at du har kommet ett steg videre i utredningen!

    SvarSlett
  2. Ja, veldig godt å kunne overlate planlegging (som jeg alltid har vært så glad i) til andre på de tyngste dagene. Skal kanskje nevnes også at bilen min er på verkstedet, og at jeg derfor var nødt til å bli kjørt overalt (men at det trolig ikke hadde vært forsvarlig for meg å kjøre denne dagen uansett).
    Takk!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!