søndag 31. juli 2011

Isolert

Jeg har barrikadert meg inne på soverommet vårt med pc, harddisk, høyttaler og komedie på skjermen. Dagen i dag har ikke blitt noe bedre, og med en gang jeg prøver å gjøre en bitteliten ting bygger trykket i brystet seg opp på null komma niks, og vedvarer voldsomt lenge.
Vi hadde tenkt oss på stranda, men uten bil fikk vi det ikke til, og før vi rakk å ordne det på annen måte ble himmelen plutselig svart og små vanndråper dalte ned. Jeg har brukt den lille energien jeg har på barna, men det er så skrapet tomt at det til slutt ikke var mulig for meg å være sammen med de i det hele tatt. Det er vel den mest grusomme følelsen jeg vet om, å ikke takle å omgås mine egne kjæreste barn.
Med en gang jeg glimrer med mitt nærvær kaster de seg over meg, og jeg merker at det er av glede og kjærlighet. Det rører meg dypt, men samtidig kveler det meg. Jeg klarte nettopp å ta på Magnus en ny bleie og en genser, og fant en morgenkåpe til Milla, siden de begge var blitt litt kalde etter å ha plasket lenge i bassenget, men igjen måtte jeg trekke meg tilbake. Det var den økta. Også var det bare å hvile meg opp til en ny økt, og deretter en ny. Fem minutters glede og en times tid med hvile er vel omtrent slik det ser ut for øyeblikket.

Beklager. Mye sutring herfra i dag, men det er på disse dagene jeg virkelig klarer å forklare hvordan jeg har det når jeg er dårlig. Min form for terapi.
Fortell meg om dagen din da vel! 
Underhold meg litt og gi meg et glimt av omverden :)

2 kommentarer:

  1. :-( Det er så vanskelig når man ikke klarer å gi barna tid og oppmerksomhet. Er "bonusmamma" på deltid selv, og må porsjonere ut energien når den lille er her. Føles tøft ja. Men noen ganger må man bare isolere seg for å ikke bare bli dårligere og dårligere. God bedring og stor klem herfra!

    SvarSlett
  2. Jeg tror det er lurt å ikke sensurere, men skrive ut det du trenger å skrive ut. Å skrive er mental organisering, det hjelper.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!