fredag 15. juli 2011

NAV - del 2

Dagen etter NAV-besøket jeg har beskrevet for dere tidligere (les eventuelt dette innlegget) dro jeg igjen tilbake til kontorene deres. Vi hadde kjørt samme regla en gang til, mamma kom for å passe Magnus og pappa brakte meg til Ås og var med meg på møtet. Tanken var egentlig at han skulle ta styringen, men etter en liten stund uti samtalen var det allikevel saksbehandleren og jeg som snakket mest. Dette føltes heldigvis helt naturlig og var ikke noe særlig mer belastende enn det ville vært å bare prøve å holde meg oppreist i stolen. Damen vi snakket med var en annen enn den jeg egentlig skulle ha møte med dagen i forveien, og dette var jeg veldig takknemlig for. Tonen til denne medarbeideren var en helt annen enn den jeg hadde møtt i telefonen fra kollegaen hennes.
Hun stilte meg en rekke spørsmål, og jeg svarte så godt jeg kunne, enkelte svar jeg måtte gi fikk tårene mine til å renne og jeg så at min far også måtte tørke tårene et par ganger gjennom møtet. Det jeg sliter mest med å formidle uten å bryte helt sammen er ting som "Jeg vil, jeg klarer bare ikke!", "Jeg klarer ikke å ta meg av barna på egenhånd!" og "Selvfølgelig vil jeg jobbe, men jeg må først takle livet mitt og bli frisk!".
Etter møtet tror jeg pappa gjerne kunne tenke seg å gi en is til den lille jenta si for at jeg hadde vært så flink, men jeg fikk heller et kompliment som jeg tar med meg videre. Han sa noe slikt: "Det var så godt å sitte der og høre at du klarte å være så saklig.". Han visste hvor mange følelser som svirret rundt i kroppen min, og hvor vanskelig det var for meg å besvare spørsmålene, på tross av at damen jeg møtte på både var høflig, profesjonell og forståelsesfull. Dette var en dame som ville hjelpe.
Nå har jeg endelig fått avgjørelsen fra NAV. Dette gir meg mer tid til å bli frisk, for nå har jeg fram til mars 2012 før jeg trenger å søke om noe mer. Det tar noen kilo av skuldrene mine!

4 kommentarer:

  1. Så bra at det har ordnet seg på den fronten inntil videre :))

    SvarSlett
  2. Sååå godt å høre, Hannemor! Nå må du ta godt vare på deg selv og fylle din egen krukke - sånn at du har noe å øse av til dine kjæreste rundt deg - når du blir frisk igjen. Man kan ikke øse noe fra ei tom krukke :) God bedring! og god klem :)

    SvarSlett
  3. Så flott. At du får tid. Da kan du hente krefter.God sommer ;-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!