torsdag 7. juli 2011

Voffor?

Start filmen 6.20 minutter uti klippet, og se resten (hvis du ikke har lyst til å se hele).
Her har vi en typisk dag for oss. Spørsmålene hagler, og selvom jeg synes (i hvertfall til å begynne med) at datteren min er supersøt som klarer å formulere spørsmålene og lurer på alt dette, så må jeg innrømme at det er ufattelig slitsomt, og ikke lenge til Martin og jeg flyr på veggen. Milla sin måte å spørre på er litt mer avansert enn det dere hører i videoen, og her har dere et lite eksempel:

Voffor sover Mammus mammaa?
Fordi han er trøtt.
Voffor er Mammus trøtt mammaa?
Fordi han alltid sover på dagen, men da er du vanligvis i barnehagen.
Voffor det mammaa?
Fordi han er en liten baby, og babyer må sove litt mer enn andre Milla.
Voffor er Mammus baby mammaa?
Fordi han ikke har rukket å bli stor enda.
Voffor har ikke Mammus blitt stor enda mammaa?
Fordi han... fordi det ikke er så lenge siden han ble født.
Voffor er det ikke så lenge siden Mammus ble født mammaa?
Fordi det ikke er det.
Voffor det mammaa?
Fordi det bare er sånn.
Voffor er det bare sånn mammaa?
Fordi.
Voffor det?
Fordi.
V...

Milla tier -
enten fordi jeg forlater rommet, eller fordi 
jeg forteller henne at nå er det nok spørring for denne gang.

Voffor er det nok nå mammaa?
...

1 kommentar:

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!