tirsdag 9. august 2011

BLUBB!

"Blubb!"
Jeg ser opp fra laksefiléene, lettere forvirret, og møter blikket til en eldre mann.
Jeg prøver meg på et høflig, avvisende smil, men uten hell.
"Jeg sa Blubb!" sier mannen med et skjevt smil og intenst blikk.
"Hehe!" smiler jeg nervøst og prøver å vri meg unna.
"Blubb er et ord du ikke bruker så masse?" spør han. 
Jeg smiler, men skjønner at han er seriøst interessert i å få et svar.
"Nei." smiler jeg halvt, og begynner å trekke meg vekk.
"Bruker du ingen rare ord du da?"
"Nei." svarer jeg igjen, men gjør fort om svaret.
"Jo, noen ganger."
"Hva slags ord da?"
"Jeg vet ikke helt..."
Jeg er snart fire-fem meter unna han, men samtalen er tydeligvis ikke ferdig enda.
"Banner du da?"
"Nei, eller... jo, innimellom..."
Hvorfor kan jeg ikke bare lyve?
"Åja." Mannen rynker litt på brynene, men så smiler han igjen.
"Ja, man kan vel være et godt menneske for det." svarer han.
"Ja, man kan nok det."
Samtalen var over.

Jeg fortsatte min butikktur, men ikke like avslappet som før, jeg speidet hele tiden rundt meg og så meg over skulderen for å unngå å havne i samme situasjon igjen.

Note to self:  
Do not stand by the frysedisk på Rema 1000 Ski i mer enn et halv minutt.
Ha oversikt over hvem som nærmer seg. Mistenk alle!
Og for all del! Lær deg å smile mer avvisende!

2 kommentarer:

  1. hehe. ja det hende man kommer opp i noen rare situasjoner. skal passe på neste gang jeg står ved frysedisken på rema:)

    SvarSlett
  2. Hahaha! Har du ikke møtt på den kjente blubb-blubb mannen i Ski før?? :D

    Blubb-blubb mannen møtte jeg første gang når jeg var liten jente :) Sist jeg møtte han var i svangerskapet. "Skal du ha en blubb eller en blubb-blubb?" ehhh....blubb...? :D

    Ganske harmløs kar,men meget spesiell :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!