mandag 1. august 2011

En av de umistelige

De siste dagene har jeg forsøkt å leve et normalt liv, glemme alt det grusomme som skjedde for litt over en uke siden, slå av nyhetene og la barna styre dagene mine. I går kveld når jeg hadde lagt meg klarte jeg derimot ikke lenger å stenge tankene ute. Jeg ser for meg hvordan opplevelsen må ha vært for alle de som var i Regjeringskvartalet og på Utøya, og det gjør vondt i hele meg når jeg kjenner på redselen og fortvilelsen disse menneskene må ha følt.
Jeg tenker på jenta fra nabolaget der jeg vokste opp, det eneste fjeset jeg kjente fra ofrene på Utøya. Jeg skrev for noen dager siden at hun var savnet, men på fredag ble hun dessverre bekreftet omkommet. Det er så uvirkelig, men samtidig så alt for virkelig.
Bak det nydelige ansiktet jeg kjente fra senteret, nabolaget og korpset (tror da du var der og en stund?), var det en personlighet som blir så vakkert beskrevet av alle hennes bekjente. Jeg tenkte jeg kunne dele med dere noen av ordene som har blitt skrevet på en facebook-side som ble opprettet for henne. Det rører meg dypt å lese hvor mange som har skrevet hilsener til henne og familien.
Det er med et tungt hjerte jeg leste navnet ditt på liten til politiet, Ingrid! :( Hvil i fred, vakre jente!!!♥ Du vil bli dypt savnet av veldig mange!
Du var umistelig for så mange.
Hvil i fred jenta mi!! Kommer aldri til å glemme deg og alt det vi har opplevd sammen!! Du kommer alltid til å være min bestevenn som har en spesiell plass i hjerte mitt!! ♥ 
Hvil i fred, bestevennen min ♥ Kan fortsatt ikke skjønne..hvorfor deg :( ... Var, er og blir utrolig glad i Deg for alltid ♥ ♥ ♥
Hvil i fred, vakre Ingrid! Husker deg godt fra du jobbet på Tusenfryd, du var alltid solstråle!
  det er så ufattelig....savner deg.
 er så urettferdig at du ble rammet av denne tragedien :( selvom vi ikke har snakket sammen på flere år så har vi hvert på ferie sammen ;) du var en herlig jente som jeg kommer til å savne masse :'( glad i deg ♥
Ikke til å fatte at denne soltråla er tatt fra oss! Hvil i fred, Ingrid. Vil aldri glemme de hyggelige stundene da vi satt i billettluka på TusenFryd sammen.
Kjære Ingrid. Jeg ville bare få snakke med deg en siste gang, jeg ville at du skulle se alle lysene som er tent for deg. Jeg kan ikke se for meg å ikke snakke med deg annenhver dag.. Jeg angrer på at jeg hadde så dårlig tid sist jeg traff deg..
Hun pleide også å komme innom meg i butikken min for å slå av en prat, men da hadde hun alltid så dårlig tid før jobb. Det gikk opp for meg nå at det var fordi hun tok seg tid til å stoppe å prate med alle på vei fra bussholdeplassen til jobben sin. Det var Ingrid i et nøtteskall ♥
tenker mye på deg og familien din! Takk for den du har vært i de årene vi har kjent hverandre♥ savner deg masse, og vil aldri glemme deg...
kommer aldri til å glemme dine kloke ord fra sosiologien når vi gikk i klasse sammen . 
Du var et fantastisk skjønt menneske.
Dette er en sorgens dag for hele Vinterbro, men først og fremst for din familie! Våre tanker går til dine etterlatte, og i kveld vil vi tenne lys for ditt minne og dine etterlattes sorg.
♥ jeg kommer aldri til å glemme alt det morsomme vi hadde. mamma fortalte meg hva jeg hadde sagt da vi gikk i barnehagen. "jeg og ingrid kommer alltid til å være venner" ♥
vil ikke tro det er sant, skjønner ikke hvordan et menneske med så mye livsglede kan bli borte, hvil i fred herlige ingrid ♥
Jeg kan ikke tro at du er borte♥ du vil alltid bli husket som en kjempe snill og sprudlende jente og jeg vil huske alle minnene vi har sammen fra både fotballen og håndballen og ikke minst skolen! Min dypeste medfølelse går til familien! Kommer til å savne deg ♥
  Du var alltid en utrolig hyggelig jente, samt en dreven kverrulant og intellektuell jente! Noe jeg virkelig satte pris på! Det er ufattelig at du er borte, og igjen ufattelig urettferdig. Du kommer til å bli savnet stort.
Jeg har ikke ord.. Dette fortjente du virkelig ikke. Hvil i fred, jenta mi. Takk for alle de fine minnene, du kommer aldri til å bli glemt ♥
Du kommer alltid til å bli husket som et fantastisk menneske ♥
Hvil i freed søtee ingrid ♥ du vil ikke bli glemt!
♥ Jeg savner deg sånn, det gjør så vondt i hele meg, du var den beste venninnen jeg noen gang har hatt. Og nå får jeg aldri snakke med deg igjen. Jeg vil ringe deg å fortelle deg om alt som har skjedd, at jeg har mistet min beste venninne, men du vet bedre enn alle andre hva som har skjedd, og jeg får vel ikke noe svar om jeg prøver å ringe. Iallefall ikke av deg. Du var den mest levende personen jeg har kjent. Og nå er du død. Det er så himmla urettferdig. Derfor vil jeg du skal vite hvor utrolig takknemlig jeg er, fordi jeg fikk lov å kjenne deg hele livet. Fordi jeg fikk sjansen til å vokse opp med en så herlig, fantastisk person som deg. Du var alltid god mot alle, du dømte aldri noen, du var så blid, morsom og sprudlende. Og selv om det sårer meg dypt å vite at du er borte, så gleder det meg stort å tenke på alle de fantastiske minnene vi har sammen. Du vil for alltid være i mitt hjerte Ingrid mor. Du var så ufattelig høyt elsket, og det er du fortsatt ♥
Felles for de fleste meldingene var ordene: "Hvil i fred." og kondolanser til hennes nærmeste familie og venner. Det er helt tydelig at dette er en jente som er dypt savnet av veldig mange mennesker, og at det er fler som så på henne som sin beste venninne. Til og med jeg, som bare kjente hennes ansikt kommer aldri til å glemme henne, noe veldig mange også har skrevet på veggen hennes. Du har satt et spor i meg.Jeg tenker på at dette er én av så alt for mange som er revet vekk fra oss. Så mange mennesker har mistet sine nærmeste - en venn, en søster, en bror, en mamma, en pappa.... Jeg finner ingen ord for å beskrive det, men urettferdig er det ordet som melder seg på nytt og på nytt.
Jeg føler med dere i sorgen!

1 kommentar:

  1. Så utrolig trist å lese!! Dette her er bare helt forferdelig...får vondt i magen igjen :((

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!