torsdag 18. august 2011

Kvalitetstid

Fra notatboken 17.aug. kl.23

Vann som drypper fra takrennene og ned på bakken
Martin sin dype pust som røper at han har sovnet
Lav susing fra motorveien
En flue som flyr forbi øret mitt

Det er hva jeg ligger her i min seng og hører. Jeg burde selvfølgelig ha sovet selv også, men igjen er hodet mitt et stort virvar. Jeg har lyst til å skrive om det, snakke om det og bearbeide det, men i stedet stenger jeg det inne. Fortrenger, overser og skjuler det. For å skåne meg, og for å skåne andre.
Jeg har fått mengder av kvalitetstid sammen med barna mine de siste dagene, noe frivillig, annet ufrivillig. Jeg har elsket det store deler av tiden og barna har vokst på grunn av min deltakelse, men nå er jeg så sliten. Så vanvittig utslitt. Vi har hatt lus, jeg har hatt utslett over hele begge armene mine, og nå har magnus fått voldsomt høy feber. Det vil si at jeg ikke får noe fri før det på nytt er helg.
Jeg lever jo egentlig litt motsatt fra alle andre, deres arbeidstid er min fritid og motsatt, så dere kan jo tenke dere hvordan det er å være på jobb 24 timer i døgnet og samtidig være i en sånn form at du helst burde holdt senga. Greit nok at det er en jobb jeg egentlig elsker, men til og med på den beste arbeidsplass må man ha pauser.
Samtidig føler jeg at båndet til barna mine har blitt veldig styrket av alt vi har gjort sammen, og at jeg har fått tatt igjen mye tapt tid. Det er utrolig verdifullt for meg.

2 kommentarer:

  1. For en fin blogg<3

    Hærlig med kvalitetstid med barna! Er det stor aldersforskjell mellom dem??

    SvarSlett
  2. Oj! TUSEN TAKK! <3
    Minstemann er 13 måneder og eldste blir snart tre år :) I mine øyne perfekt avstand, det var i hvertfall slik vi ønsket det :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!