onsdag 24. august 2011

Leggetid

En liten jente kommer ut fra soverommet sitt og sier "Mamma! Jeg har jo glemt å ta på pysjen!"
Mamma ser opp fra sofaen og svarer "Milla, nå må du gå og legge deg!"
Jenta begynner å gråte og mamma får vondt.
Det kom kanskje ut litt krassere enn hun hadde tenkt.
Mamma prøver igjen "Kan du se om du finner pappa?"
"Pappa er borte!" Jenta begynner å lete og roper fortvilet etter faren sin.
Mamma skjønner at det ikke nytter å få fatt i pappa, og at det er hun som må løse saken, selv om det føles som om det vil drepe henne.
"Kom hit jenta mi, jeg skal hjelpe deg!"
En trist jente kryper opp i sofaen til mamma, strekker armene i været etter beskjed fra moren, får av t-skjorten sin og omsider er pysjen på.
Mamma tar tak i datteren, ser henne i øynene og sier. "Unnskyld Milla. Mamma er sliten og det er derfor jeg ligger på sofaen og hviler. Unnskyld, jeg mente ikke at du skulle bli lei deg. Hvis du er kjempeflink jente nå, så tar du med deg bamsen og går stille inn i sengen din og legger deg."
"Unnskyld mamma" sier jenta, med et litt blidere ansikt nå.
"Nei, det er ikke du som skal si unnskyld nå jenta mi, det er meg."
En god nattaklem, et hemmelighetsfullt blikk og jenta tar bamsen og et teppe under armen og går helt lydløst inn på rommet sitt
Mamma synker ned i sofaen og begynner å gråte.
Det er så vondt å vite at jeg ikke bare kan klare de få ettermiddagstimene sammen med barna mine uten å bli helt ødelagt. Og det er så vondt at det er fire dager til jeg får se dem igjen.

1 kommentar:

  1. huff,kjenner meg VELDIG igjen i følelsen dine nå. Har hatt litt av den samme avslutningen på kvelden. Jeg som gråt på sofaen så fort han hadde sovnet. Man strekker ikke alltid til føler man selv, man svarer feil og man takler ikke alt etter boken. Vi er ikke bare mammaer,vi er mennesker også! Ekstra sårt er det at han skal til pappaen sin i morgen. Så det kjenner jeg meg også igjen i. Ikke rart man savner dem,de er jo så gode <3 du har nok godt av noendager borte,da.tenke litt på deg selv og komme hjem med nytt mot :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!