fredag 5. august 2011

Respekt

Når vi skulle gå i fakkeltog etter tragedien i Oslo og på Utøya, bestemte Monica og jeg oss for å dra til Ski for å ha sjansen til å ta med barna våre. Like før vi skulle avgårde leste jeg en venninnes status på facebook hvor hun skrev at hun mislikte at Thon hadde bestemt seg for å holde kjøpesenterene sine åpne. Min kommentar til dette var at hun kanskje kunne høre med kjedekontoret til butikken hennes for å høre om de godtok at de stengte likevel. Når vi gikk gjennom Ski Storsenter for å komme oss til toget la jeg merke til at det var flere som hadde tatt den beslutningen. Flere steder var butikkene mørklagt og gitterene lukket.


Jeg mener ikke noe negativt om de som valgte å holde dørene åpne for kundene, da det helt sikkert er flere som ikke hadde tillatelser til å stenge og man jo ble oppfordret til å fortsette hverdagen så vanlig som mulig. Men jeg synes det viste at man noen ganger kan gjøre unntak fra de strenge rammene man vanligvis følger, for å vise sympati og respekt for sine medmennesker.

1 kommentar:

  1. Kunne ikke vært mer enig!! åååå, jeg var så sint... men jeg ble såå glad da jeg hørte at såpass mange av de "større" kjedene tok dette valget. sendte langt brev til senterledelsen, men de var ikke gode å ha med å gjøre.. og for oss som ikke er så "store" og betydnings fulle (i dems øyne), så var de ikke noe å stille opp mot... :( så vi var, desverre, en av de som holdt åpent.... det viser jo hva Thon synes er viktigst. en ting å skulle gå videre i hverdagen, men dette var IKKE en vanlig kveld. Kongefamilien og regjeringen var der... det viser litt om at det ikke var en vanlig kveld.... 3 timer var alt vi ba om..

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!