tirsdag 27. september 2011

My little secret

Jeg er god på å holde hemmeligheter, men når det omhandler meg selv er det verre. Da føles det som jeg lyver eller unngår temaet, og det er min unnskyldning for at det er litt stille her om dagen. Det jeg skjuler, ruger på eller unngår å fortelle er noe jeg har begynt med de siste dagene. Grunnen til at jeg har latt være er at jeg er redd for å bli pusjet med ord som "kanskje dette kan gjøre deg frisk" og lignende, og dermed få en sperre mot å fortsette. Foreløpig gjør jeg det fordi det er gøy og fordi jeg føler at jeg gjør noe positivt for kroppen min. Klarer dere å gjette hva jeg har begynt med?
 ...Trening!
Det hadde dere kanskje ikke forventet, selv om dere muligens gjettet dere til det i løpet av linjene over? Da jeg var hos ME-spesialisten for noen måneder siden fikk jeg beskjed om at jeg ikke var klar enda for å starte rehabilitering. Men månedene har gått, og når en suupersøt og snill engel bestemte seg for å spandere en måneds trening på meg og min venninne med samme sykdom som meg fikk vi sparket i rumpa som vi trengte for å sette i gang. Og det gjorde vi. 
Som mange andre med vår sykdom er vi dårlige på å gjøre ting med måte, fordi vi har en tendens til å bli revet med i hva enn vi starter med. Abonnementet fikk vi på tirsdag, og allerede torsdag morgen sto vi klare i salen for vår første Aerobic-(halv)time og deretter en halvtime med Stram opp (styrketrening). Fredag var jeg klar for Body Balance (blanding av Yoga, Tai chi og Pilates), men på grunn av syk instruktør ble det 50 minutter med Stretching i stedet og derfra rett videre til en time med Zumba. I helgen hadde jeg fri, men i går var vi med på Step i en halvtime, og prøvde oss så i treningsstudio på egenhånd. Og i dag har jeg lagt bak meg en time med Body Balance og deretter en Step Styrke Intervall time. I alt omtrent 6 timer med trening på under en uke.
Jeg er strålende fornøyd med meg selv, og føler meg i hvertfall ikke dårligere enn jeg gjorde før jeg startet, selv om jeg fikk lide litt for det i helgen. Håpet er at jeg kan få kroppen til å fungere litt bedre, bygge opp litt krefter og ha det moro mens jeg gjør det. Ønsk meg gjerne lykke til videre, men unngå helst frasen jeg skrev tidligere i innlegget og lignende. Og dere trenger ikke å bekymre dere for mengden, jeg har lyst til å prøve ut litt forskjellig i begynnelsen, så kommer jeg til å velge med de timene som passer meg best etterhvert. I morgen skal jeg bare sykle litt og ta stretching i en halvtime.
Håper dere har en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Lykke til med treningen Hanne! Hyggelig å høre at du koser deg:)

    SvarSlett
  2. Så bra du oser deg med treningen!Lykke til videre med treningen !

    SvarSlett
  3. Masse lykketil snuppa! du er flink! pass på deg selv, og jeg er stolt av deg =)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!