lørdag 10. september 2011

Smil-elsk-lev, men for all del - gråt litt også.

I dag våknet jeg med armer av bly, tungt hode og vond hals. Jeg visste med meg selv at det var selvforskyldt, fordi jeg valgte å ha venner og venninner på besøk i går kveld, men positiviteten min sluttet der. Jeg bestemte meg for å ikke la det gå innpå meg, men det varte ikke lenge. Etter litt Magnus-kos og lesing og synging for Milla var jeg tom. Helt skrapet, og tristheten kom flytende.
Ting fungerer bedre om dagen. Jeg er overlykkelig for at hverdagsmorgenene litt etter litt blir enklere å takle, og for at jeg stort sett kommer meg gjennom ettermiddagene med familien også. Humøret har vært flott den siste uken, og jeg har virkelig sett positivt på fremtiden. Jeg gjør fortsatt det. Men når man våkner og har det så vondt, så skulle det vel bare mangle at man blir litt lei seg. Det er jo lørdag, en dag for familiekos og tid for forberedelser til 3-årsbursdagen som venter oss i morgen.
Men her ligger jeg i sengen med en stor klump i halsen og tårer i øynene, Magnus er sammen med bestefar og Milla ute sammen med pappaen. Jeg vil være med ut og jeg vil på butikken for å titte litt mer etter den perfekte gave til verdens beste jente. Men denne dagen visste jeg ville komme, og jeg visste hvordan jeg ville reagere. Uansett hvor mye jeg ønsker det klarer jeg ikke å forberede meg mentalt på å bli dårligere igjen, men det lærer jeg vel også med tiden.
Jeg nekter imidlertid å bli liggende i sengen i hele dag. Det kan jeg heller gjøre på mandag, eventuelt resten av uken mens barna er i barnehagen og Martin på jobb. Jeg er faktisk flink til det - å hvile. Hver eneste dag tilbringer jeg mellom fire og elleve timer på sofaen eller i sengen, eller ute i solen de dagene formen tillater det. Det eneste jeg synes jeg bør få kreve i gjengjeld er å takle tiden jeg har sammen med familien, og det kan da vel ikke være for mye å be om?  Det er målet mitt. Det første målet jeg skal nå i denne kampen.
Ønsk meg gjerne lykke til!


3 kommentarer:

  1. Lykke til videre i hverdagen Hanne, tenker mye på deg :) Håper det blir en fin bursdag for Milla imorgen, og at du klarer å kose deg litt. Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Lykke til! Ha fin helg...og ikke gi opp ;-)

    SvarSlett
  3. åhhh, som jeg kjenner meg igjen i det du skriver ! den følelse av skuffelse når ME kræsjens setter inn ....sukk.
    Ønsker deg en så god dag som mulig :)
    klem fra Lilljekonvall

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!