onsdag 26. oktober 2011

En setning som betydde så mye

Jeg ble så glad da jeg fant denne setningen på bloggen SerendipityCat, og det kan godt hende at du ikke kan forstå hvorfor, så la meg først forsøke å forklare.
Hver gang jeg gjør noe tenker jeg over hva andre kan finne på å legge i det. Klarer jeg å trene, så mener vel andre at jeg burde klare å jobbe. Klarer jeg å le, må jeg vel være frisk. Har jeg gjort en haug med husarbeid er jeg i superform. Ja, dere forstår kanskje tegningen? Derfor er det vanskelig for meg å svare at jeg har det bra hvis noen spør, eller at jeg er bedre, eller at jeg har gjort ditt og datt.... Jeg er redd for at andre skal tenke at jeg er frisk, at jeg er akkurat som jeg en gang var.

Derfor var det fantastisk godt å lese ordene til Cathrine fra en samtale hun hadde med legen sin:

"...noen ganger kan det kanskje være vanskelig for pasientene å fortelle om det som går bra og det som er positivt i livet som syk, fordi man er redd for at det som er vanskelig og negativt da ikke skal bli tatt like mye på alvor."

Jeg har rett og slett ikke skjønt hvorfor det har vært så viktig for meg å poengtere til enhver tid at jeg ikke er frisk, og at jeg ikke er som jeg en gang var, men nå vet jeg. 
Tusen takk!

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg veldig igjen!!!

    SvarSlett
  2. Veldig lenge siden jeg markerte denne og skulle si at jeg ble glad for at du fant mening i det jeg skrev. :-)
    Tiden gikk og linken ble liggende i innboksen min, men jeg stikker innom nå... ønsker deg et Godt Nytt År, håper at du blir bare bedre og bedre!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!