fredag 14. oktober 2011

Å leve med ME

Det er deilig å vite at jeg ikke har det fullt så ille lenger, men det er vondt å tenke på alle de andre som fortsatt har det sånn. Jeg leste nettopp et blogginnlegg som fikk meg til å tenke gjennom litt at jeg ikke må ta meg vann over hodet. Siv Irene som skriver bloggen har hatt samme sykdom som meg i fem år, og fikk smake på god form i nesten ett års tid før det smalt igjen. Det var nok ikke dumt at jeg leste dette, slik at jeg vet at selvom det går fremover kan jeg faktisk gå så langt tilbake igjen etterhvert. Det skader ikke å være forberedt, men jeg har så klart tenkt til å nyte denne tiden hvor jeg føler meg litt bedre, uten at jeg overdriver for mye.
Ønsker dere alle en fin dag!
Ta vare på hverandre!

6 kommentarer:

  1. Jeg tror du har helt rett i at d er viktig å ikke ta seg vann over hode i gode perioder. Selv opplevde jeg noe av det samme som Siv Irene ved at jeg gradvis ble bedre en periode, før det falt fullstendig sammen igjen. Og jeg vet om mange andre som har opplevd d samme. Men samtidig som d da er viktig å ta lærdom av d ved å ikke presse oss selv for langt er d også veldig viktig, som du skriver, å være bevisst på å nyte de bedre dagene vi får. For dessverre vet vi jo aldri hvor lenge vi har dem.

    Den illustrasjonen er så bra! Håper den gode perioden din fortsetter :) Klem

    SvarSlett
  2. Hei Hanne! :)
    Takk for kommentarer på min blogg, det er alltid koselig. Så godt å høre at formen din er på vei oppover! Jeg håper det fortsetter sånn :) Jeg begynte nok å gjøre for mye for fort, selv om jeg ikke følte jeg gjorde det. Det er nok ganske fort gjort å gjøre det når man begynner å bli bedre siden man så gjerne vil bli helt frisk. Men samtidig så må man ikke gå rundt å være livredd for å bli dårligere igjen for da blir man jo aldri bedre. ME er en komplisert sykdom altså! Det er ikke lett å finne den balansegangen mellom å gjøre for mye eller for lite alltid.
    Jeg er jo veldig ny i bloggverdenen men jeg merker allerede hvor godt det er å komme i kontakt med andre som er i samme situasjon. Så jeg setter stor pris på at du "reklamerer" om bloggen din ;)
    For noen nydelige barn du har! Kjempe søte begge to <3

    SvarSlett
  3. Fantastisk illustrasjon! Du skriver så godt!

    SvarSlett
  4. Fint å lese at du har det noe lettere om dagen :) Hvordan gikk det med agurkene du plantet?

    Kult du er med på gi-borten!

    Vennlig hilsen Steffen

    SvarSlett
  5. Tusen takk for de utrolig fine kommentarene deres! Nå ligger jeg her på sengen, med ørepropper i ørene, og kan egentlig ikke forstå hvordan jeg kan påstå at jeg har det bra om dagen, men jeg vet med meg selv at alt er myye enklere nå enn for noen uker siden.. Jeg har tross alt ikke ligget her i mer enn noen minutter, men er lei allerede ;)

    Steffen - så morsomt (men flaut) at du husker det, de var søte og vokste fint helt til jeg prøvde å plante de om (noen ute og noen i større potter inne), fingrene mine er nok ikke så grønne, for jeg tror ikke det var en eneste som overlevde. Men jeg gir meg ikke, frø har jeg fortsatt, så neste år skal jeg prøve igjen :D Har en paprikaplante som jeg kjøpte ferdig utvokst, som jeg trodde jeg hadde tatt livet av, men der dukket det plutselig opp nye små grønne paprikaer for noen dager siden :) Så takk for inspirasjonen!

    SvarSlett
  6. Så du saken på TV2 nå, om revlusjonerende behandling av ME? To leger ved Haukeland som har funnet en medisin som har gjort 2 av 3 bedre, og som stadfester at ME ikke er psykisk, men en defekt i immunforsvaret. Jeg kjenner deg ikke, men nå fikk jeg håp på dine vegne! :D

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!