onsdag 2. november 2011

Min vei til bedring - Innledning (Del 1)

Jeg har nevnt det før, og jeg er ikke redd for å nevne det igjen. Jeg har blitt bedre. Hva det skyldes vet jeg ikke, men jeg tenkte jeg kunne dele noen erfaringer jeg har gjort meg. Jeg tror kanskje jeg har funnet MIN løsning. Med dette mener jeg at dette er ting som har fungert for MEG. Og mitt håp er at jeg ved å dele dette med dere kanskje kan hjelpe noen til å bli bedre, eller kanskje skape litt forståelse for hvor mye dette faktisk krever av oss med kronisk sykdom (i mitt tilfelle ME). Hvor mye vi er nødt til å tenke gjennom og planlegge ting, og hvor vanskelig det kan være.
Dette er kanskje ikke noe for deg, og da håper jeg ikke jeg fornærmer den som sitter foran skjermen og leser, eller ligger i sengen sin og blir lest for. Så jeg håper at dere leser med et åpent sinn, og at det jeg skriver kan være til hjelp heller enn til irritasjon. Mine tanker går stadig vekk til dere som fortsatt er like dårlige og enda dårligere enn jeg noengang har vært, og at det selvfølgelig er mulig at jeg selv ender opp der igjen. Jeg føler med dere.

Ikke vær redd for å kommentere det jeg skriver, vi kan gjerne få igang en diskusjon, men jeg håper dere ikke tar ille opp det jeg skriver bare fordi jeg er i bedre form om dagen. Hadde jeg lest dette selv for noen måneder siden kan det godt hende at jeg hadde reagert på mine egne ord, men jeg tror at jeg ville lest det likevel for å se om det var noen få tips jeg kanskje kunne tenkt gjennom og benyttet til min egen fordel.
Hva tror dere?
Er dere med?

Dette blir en serie med ni innlegg som opprinnelig startet som ett. Jeg vet hvor vanskelig det er å konsentrere seg om lengre tekster, spesielt når man er syk, og siden disse innleggene er for oss håper jeg dere andre lesere tåler at jeg gjør det lettest mulig for de dette kan være mest vesentlig for.

3 kommentarer:

  1. Kjør på! Kjenner meg igjen i det å være redd for å irritere noen, men det må ikke stoppe bloggingen! Jeg har ikke ME, men har vært utmattet fysisk og psykisk i to år nå. Ikke jobbet fullt på to år. Jeg har en serie som jeg kaller Writing helps me i bloggen min. Der skriver jeg om småskritt som hjelper meg. Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  2. Ja det tror jeg blir bra!!!Så bra du kjenner deg bedre, håper dette går rette veien for deg og at du blir helt frisk :)

    SvarSlett
  3. Stå på videre! :) Jeg har ikke ME selv, men har stor respekt for at det må være en tøff utfordring å få i livet. Ha en finfin torsdag!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!