fredag 18. november 2011

Tangle Teezer

For en stund tilbake dukket det opp en pakke i postkassen min med ulike produkter jeg har blitt bedt om å teste og skrive om. Jeg vet ikke om det gjør at dette blir et såkalt sponset innlegg, men jeg vil uansett nevne det før jeg skriver videre. Like'n'Share oppfordrer oss testkaniner til å være ærlige når vi deler våre erfaringer, så ikke vær redd for at det jeg skriver ikke er sant (selvom alt selvfølgelig er smak og behag).
Jeg forsto ikke først hvordan denne hårbørsten kunne være praktisk, da den ikke hadde noe håndtak og i tillegg virket veldig "plastic fantastic". Børstestråene var helt myke, tynne og bøyelige, i to forskjellige lengder. Da jeg testet den i mitt eget hår følte jeg at jeg ikke fikk tak i håret som var underst, men da jeg hadde børstet gjennom håret (også litt underfra) var det likevel helt silkeglatt. Jeg var fortsatt ikke helt overbevist, for jeg følte ikke at jeg fikk dratt ut flokene, men etterhvert ble mysteriet løst. Poenget med Tangle Teezer er jo at man ikke skal dra av seg halve parykken under børstingen, og når jeg så på børsten etter flere gangers bruk var det ikke et eneste hårstrå på den. Også i vått hår fungerte den kjempebra, men jeg leste i bruksanvisningen at man ikke skal bruke den med føner eller rettetang, sikkert fordi "børstestråene" kan smelte.
Milla har alltid vært en vriompeis når det kommer til å børste håret. Hun vil (som de fleste andre barn) gjøre det selv, og har ofte klaget på at det har vært vondt selv om jeg har vist så mye hensyn som overhodet mulig. Når jeg tok fram den nye børsten sørget jeg derfor for å gjøre et litt stort nummer ut av det, og forklarte henne at med denne børsten gjorde det i hvertfall ikke vondt. Tror dere ikke hun var stille under hele børstingen? Og nå er det ikke noe problem å børste med denne eller de andre børstene vi har!
Den neste testkaninen min ble en av mine bestevenninner, som tilfeldigvis er vanvittig hårsår. Hun har hatt sin mamma løpende i hælene på seg med børsten i hånden mange ganger gjennom barndommen, og sliter fortsatt med å børste håret sitt fordi hun får så vondt i hodebunnen. Jeg lot henne få prøve hårbørsten en kveld, og jeg vet jo ikke hvordan det føltes for henne, men jeg kan fortelle at hun lurte på hvor mye den kostet og hvor man kunne kjøpe den etterpå.
Så jeg får vel konkludere med at håndtaket greier man seg fint uten! Plastic fantastic-følelsen har gått over til å gi armene mine litt avlastning mens jeg børster håret, siden børsten er utrolig lett! Og ja, den tar flokene. Selv om jeg alltid har foretrukket følelsen av å løse opp flokene med makt med hårbørsten min tror jeg kanskje dette er en litt mer hodebunnvennlig og hårbesparende prosess.

Jeg fant ut at nettbutikken EnklereLiv.no selger børsten for 149 kroner.

7 kommentarer:

  1. Ojj! hvor får man kjøpt denne hen da? Høres veldig bra ut! :D

    SvarSlett
  2. Høres helt fantastisk ut da :) Så faktisk denne på Lagunen i Bergen. Kanskje eg må prøve en slik :)

    SvarSlett
  3. Celina svarte på spørsmålet for meg, takk for det :) Den kostet 149 kroner sist jeg sjekket. Gi meg gjerne en tilbakemelding hvis dere tester den, hadde vært gøy å høre hva dere synes! :)

    SvarSlett
  4. Så greit å få lese en ordentlig og objektiv omtale av denne! Merkelig, men jeg liker også det med å bruke litt krefter når jeg grer, haha, ikke bra...

    Får vurdere en slik plastic-fantastic-børste selv :D

    SvarSlett
  5. De selger den nesten overalt i London hvertfall :)

    SvarSlett
  6. Dette høres veldig spennende ut! Tror jeg kjøper denne på eBay, fant en for rimelig penge ;) Takk for tips!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!