fredag 13. januar 2012

Hjertekjede

Milla satt i fanget mitt og fiklet med kjedet jeg hadde rundt halsen. 
Hun studerte hjertene og telte hvor mange det var.
Kjedet har jeg hatt i mange år og det betyr litt ekstra for meg fordi jeg fikk det av gode venner på videregående.

"En, to, tre... Hva er det mamma?" 
Hun så på meg med et skjevt undrende blikk.
"Hva synes du det ser ut som da jenta mi?"

"Pannekaker!"
Hvordan hun fikk kjedet med hjerter til å bli til pannekaker vet jeg ikke. Mens jeg skriver dette innser jeg at det kanskje er vaffelhjerter (som hun forøvrig konsekvent kaller "gafler") hun siktet til, eller kanskje det var pepperkakehjerter?

Det er ikke alltid det er lett å skjønne hva som rører seg inni hodene til barna, men det er nok mye mer enn vi kan forstå. Jeg elsker disse små øyeblikkene, og da er det ekstra gøy å skrive de ned, slik at jeg kan huske det lenge

1 kommentar:

  1. Hei!

    Hehe, det er så mangt som kan minne om "gafler" i den alderen. (min er like gammel og bruker konsekvent samme betegnelse :-) )

    Dumpet plutselig innom her, husker ikke lenger fra hvor eller egentlig hvorfor, men jeg har lusket litt rundt her og vil bare si at du er beundringsverdig!!

    Jeg skal se mer her etterhvert, er stadig på utkikk etter hverdagstips for å "klare seg" med ME. Jeg har en sønn født i 2008, og har nok med det, så jeg beunderer virkelig deg som også har et barn som er yngre.

    Stå på!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!