mandag 9. januar 2012

StumbleUpon

En kompis av meg introduserte meg for en tid tilbake for en helt fantastisk applikasjon/et nettsted, som kan gjøre at man risikerer å bli sittende foran skjermen i timesvis. Nettsiden heter StumbleUpon, og poenget med den er at man nettopp skal kunne snuble over nye nettsider. For meg som vanligvis bare trykker meg inn på de tre sidene VG, Facebook og Blogger og eventuelt andre sine bloggskriblerier var det gøy å kunne oppdage litt nytt.
Du kan velge om du bare vil "stumble" tilfeldig rundt omkring eller om du vil lage deg en profil, velge deg ut interesser og dermed komme inn på sider tilpasset deg selv. Deretter kan du huke av for om du liker de sidene du dumper over, eller om det var noe annet du hadde i tankene, og dermed blir søkene mer spesifisert etterhvert som du har holdt på en stund. Du kan også finne vennene dine og bruke deres interesser for å søke deg fram. Alt gjøres ved hjelp av en knapp som heter "Stumble!". Enkelt og veldig spennende! Jeg har ved hjelp av denne siden fått masse inspirasjon, oppdaget morsomme youtube-klipp, funnet fantastiske fotografier og bilder av helt utrolige tatoveringer!

Kanskje det kan være noe for deg? 
Bare si fra hvis det er noe jeg burde forklart nærmere, 
eller hvis det er noe jeg kan hjelpe dere med underveis. 
Happy Stumbling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!