torsdag 19. januar 2012

Thoughts & Solutions

Jeg har vært et skikkelig surrehue de siste dagene, med tusenvis av tanker flyvende rundt i hodet mitt av større og mindre karakter. På kveldene når kjæresten min for lenge siden har sluknet ved siden av meg har jeg grublet meg halvt i hjel og blitt både stresset, sliten og trist.
Nå har det endelig gitt seg. Jeg tror jeg er ferdig med tenkingen, jeg har tatt noen store valg og noen mindre, og fått litt struktur på alt rotet der oppe. Endelig. Det føltes som om noen stakk hull på den store ballongen som snart holdt på å sprenge i brystet mitt, og slapp luften forsiktig ut til det ikke lenger gjorde vondt.
Valgene jeg har tatt kan jeg dessverre ikke dele med dere enda, selv om jeg kjenner jeg har veldig lyst. Det er nemlig noen andre som må snakkes med og en del praktisk som må ordnes først, men forhåpentligvis blir det ikke lenge til jeg kan åpne meg litt mer. Det føles nesten som at jeg lyver når jeg må skjule såpass viktige ting, men det finnes det gode grunner for, så bær over med meg. Nå har jeg vel forsåvidt gjort det verre ved å dele dette med dere i det hele tatt...

Kanskje det er noen av dere som også sliter med å velge mellom det ene og det andre i ny og ne? Det som faktisk løste problemet for meg var å sette meg ned og skrive positive og negative sider ved begge valgene, og deretter finne ut hva som veier tyngst på hver liste. Det vil i hvertfall kunne lede deg inn på den rette veien. Valget lyste plutselig framfor meg, og selv om jeg hadde forsøkt å forestille meg denne listen inne i hodet flere ganger ble det noe helt annet å se det på arket.
Samtidig bestemte jeg meg for å fjerne enda et stressmoment og fikk kladdet en mail som jeg skal få sendt i løpet av morgendagen. Da slipper jeg å måtte prøve å få tatt opp røret og ringe de jeg trenger å snakke med. Jeg må innrømme at jeg er litt bedre til å uttrykke meg skriftlig enn muntlig, og at jeg derfor har en tendens til å utsette alt fra å ringe legen for å bestille en time, til å ringe en venninne for å skravle.

Nå klarer jeg å glede meg til morgendagen igjen, og er tilbake i mitt normale modus! Hurra!

PS: Jeg fikk en sms like etter at jeg postet dette innlegget, og vil bare forsikre meg om at det ikke er fler som har dratt den samme konklusjonen - Jeg er nemlig ikke gravid :)

2 kommentarer:

  1. Så spennende Hanne! jeg gleder meg til å søre mer om dette =) Er så slitsomt når disse tankene bare spiller villt. blir stressa, vondt i magen.. aldri ordentlig hvile!! Du er flink du Hanne =)

    SvarSlett
  2. *venter i spenning*
    ha en flott dag så lenge <3 !

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!