fredag 10. februar 2012

Blindpassasjer

I dag morges startet dagen som vanlig sammen med barna. Når vi var på vei inn i bilen hadde jeg nettopp fått spent fast Milla i setebeltet da jeg rygget litt bakover og dermed veltet min lille Magnus over ende. Dette er ikke første gang, for han har en tendens til å enten klamre seg fast til bena våre hvor enn vi går, eller følge oss hakk i hæl. Jeg sa fort unnskyld og hjalp han opp på føttene igjen, og han hadde verken fått vondt eller blitt lei seg, men ansiktet hans viste at han var temmelig forvirret.
"Bo!" sa han og tok armene ut til siden med håndflatene opp, en gest for å vise at noe er borte. Jeg la straks merke til at den ene telefonen hans manglet, og begynte å lete på bakken der han hadde falt. Magnus elsker telefoner, og har fått noen gamle, ødelagte av oss, og han skal helst ha en i hver hånd og over begge ører. Etter å ha lett både under, ved siden av og rundt bilen slo jeg fast at den måtte være et sted vi ikke kunne se den - kanskje rett innenfor hjulet. Magnus lette selv, og jeg la merke til at han så oppå hjulet og slo dermed fast at han sikkert hadde lagt den der og at den hadde falt ned. Siden dette ikke akkurat er verdens dyreste leke bestemte jeg meg fort for at jeg skulle sette Magnus i bilen og rygge forsiktig bakover og se om den dukket opp, men den var fortsatt sporløst forsvunnet.
Vi ankom barnehagen og Magnus måtte legge igjen den andre telefonen i bilen før vi ruslet hånd i hånd inn og begynte å kle av oss yttertøyet. Idet jeg tok av meg skoen hørte jeg en rar lyd og plutselig lå telefonen der foran meg. Altså - jeg har ikke noe særlig store sko, men på en eller annen måte må den ha falt nedi der når jeg støtte borti Magnus, og klart å bli sittende fast. Det er fortsatt merkelig at jeg ikke kjente den inntil beinet mitt.
Mon tro hvor mange foreldre som undret seg når de gikk forbi meg i dag morges med en mobil stikkende opp av skoen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!