tirsdag 28. februar 2012

En deilig kveld på Avancia

Siden gårsdagen ble tilbrakt sammen med Milla var det ikke noen anledning til å dra å trene på morgenen. Når Martin, Magnus og jeg satt rundt middagsbordet fikk jeg plutselig en idé om at jeg kunne dra på en kveldstime for en gangs skyld, og jeg fortet meg å sjekke timeplanen til Avancia. En halvtime senere sto jeg på en tredemølle, klar for Fitwalk.
Fitwalk er en treningsform som minner litt om spinning, bare at man i stedet for å sitte på en sykkel står på en manuell tredemølle. Når jeg skriver manuell mener jeg at den må dras igang med dine egne ben, jo raskere du går dess fortere går båndet, og man kan også legge på ekstra motstand. Det er med andre gang rimelig tungt å holde båndet i gang i en halv time, samtidig som vi også justerer høyden på båndet slik at vi går i oppoverbakke deler av timen. Og neida, vi går ikke bare på båndet hele tiden, vi står på sidene og dytter med ett og ett bein, tar kneløft, spark og går helt ned på gulvet for andre type kneløft (og ikke glem at vi hele tiden må holde båndet i gang!). Alt dette i takt med dundrende deilig musikk. Det er en intensiv treningsøkt som får ut alt man har av krefter og får opp pulsen til de grader.
Jeg hadde meldt meg på både denne timen og CatSlide, og selv om jeg var rød som en tomat etter den første halvtimen var jeg veldig klar for litt styrke etterpå. Det var min aller første CatSlide time. Hvis dere vil vite mer om hva CatSlide er kan dere se denne:


Timen varte i 40 minutter og jeg fikk banket opp de aller fleste musklene i kroppen i løpet av den tiden. Siden jeg var så godt i gang ble jeg etter en liten banan med på Zumba også og jeg var overrasket over hvor mye futt det var i meg etter to såpass harde (halv)timer. Etter 40 minutter med Zumba, midt inni en sang, kjente jeg plutselig at jeg var tom, så da tok jeg vannflasken i hånden og ruslet ut døren. Jeg ville ikke overdrive det, og var fornøyd med meg selv for at jeg kjente min egen grense og klarte å stoppe. 
 En utrolig deilig slutt på dagen!

4 kommentarer:

  1. Det hørtes skikkelig deilig ut <3

    SvarSlett
  2. Hørtes utrolig deilig ut! Jeg blir gjerne med når jeg en eller annen gang blir frisk :-) Klemmer Adele

    SvarSlett
  3. Veldig fint bilde av deg, vennen! :) SMS.

    SvarSlett
  4. Du kan gjerne sende meg litt viljestyrke til å begynne å trene takk :) Min ligger nemlig på minus siden.. haha.. Regner med at du sender meg ett cyber-spark som treffer ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!