søndag 19. februar 2012

Overskuddsplass

Jeg er et menneske som ikke krever så mye av omgivelsene mine. Så lenge jeg har et sted å slappe av, et trygt miljø for barna mine og litt privatliv er jeg fornøyd. Derfor er det egentlig litt rart for meg at vi har et såpass stort hus, og at vi har rimelig mange eiendeler. Huset ville i midlertid blitt ganske så tomt uten alle tingene våre.
Fordelene jeg ser ved å ha en enebolig er at man har en hage å kose seg i om sommeren litt skjermet fra omverdenen, og at man kan bestemme det meste selv når det gjelder å gjøre endringer i og rundt boligen. Når det gjelder å ta hensyn naboer begrenser dette seg til å ikke spille høy musikk sent på natten. Men jeg tror ikke jeg ville være mindre lykkelig i en leilighet, så lenge beliggenheten er slik at vi har venner og familie tilgjengelig. Jeg har ofte tenkt på dette - hvorfor skal man absolutt ha så mye plass?
Kanskje det er derfor jeg liker denne videoen til IKEA så godt.


Det finnes alltid en mellomting, så jeg sier ikke med dette at jeg helst skulle bodd i en ett-romsleilighet med hele familien, men at jeg fint kunne klart meg med halvparten av det vi har nå. Dette er også en av grunnene til at vi har bestemt oss for å bygge en leilighet der kjellerstua vår er nå. Jeg tar det i hvertfall ikke for gitt, og er takknemlig for at vi har muligheten til å eie boligen vår selv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!