onsdag 22. februar 2012

Tilbake til jobb - endelig!

Jeg har bestemt meg for at jeg vil ut i arbeid igjen. Egentlig er jeg nå i fødselspermisjon fordi jeg var syk (og dermed ble sykemeldt) hele permisjonstiden min, og sykdommen strakk seg langt uti den nye permisjonen også, så sånn sett kunne jeg med god samvittighet fortsatt å være hjemme til permisjonen var over. Men nå har det seg sånn at jeg er en person som alltid har elsket å jobbe, og ikke trives med å være hjemme hele dagene, noe som gjelder mange andre som også er ute av stand til å jobbe. Nå er jeg imidlertid i god nok form til dette igjen, og det vil jeg benytte meg av. Samtidig vet jeg med sikkerhet at jeg ikke kan kaste meg rett ut i fulltidsjobb igjen, så derfor har jeg bestemt meg for at jeg vil gradere permisjonen min og dermed starte med noen prosent for å litt etter litt trappe opp mot å jobbe normalt. Kanskje jeg blir nødt til å stoppe på 60% eller 80%, det vil tiden vise, men foreløpig er jeg positiv og tror jeg skal takle 100% om noen få måneder.
Jeg har ikke fortalt mye om jobben min i denne bloggen fordi jeg startet med skrivingen etter at jeg sluttet der. Det er nå nesten to år siden jeg fikk beskjed av legen om at jeg ikke fikk lov til å jobbe mer, og jeg gråtkvalt ringte sjefen min med denne beskjeden. Siden den gang har livet mitt blitt snudd på hodet og tilbake igjen, som noen av dere som har fulgt meg lenge vet det meste om. Nå gleder jeg meg til en ny utfordring, og håper den vil gjøre meg enda sterkere. Sjefene mine har vært utrolig støttende gjennom hele denne prosessen, og til og med nå etter nesten to års fravær har de fortsatt lyst til å ha meg tilbake. Det har jeg ikke tatt for gitt, og jeg er full av takknemlighet ovenfor dem. Bedre sjefer skal man lete lenge etter! I snart syv år har jeg kjent dem og arbeidet for dem, eller med dem som de foretrekker at jeg bruker. Nå etter et fint møte ser det ut til at jeg er tilbake i løpet av en måneds tid. Så... hvor jobber jeg?
...på Spaceworld! Det betyr jo selvsagt at alt jeg kunne ut og inn av teknologi er byttet ut med nye duppedingser, og at jeg kommer til å ha mye å henge fingrene i fremover. Akkurat slik jeg liker det!

Wish me luck!
PS: Har du sett konkurransen jeg har gående her inne?

7 kommentarer:

  1. Så hyggelig å høre dette Hanne. :-)

    SvarSlett
  2. Så herlig å høre at du føler deg klar til å begynne å jobbe igjen! Jeg tror nok du gjør lurt i å starte litt forsiktig, og heller trappe opp etterhvert. Selv tenker jeg i hvert fall at det er mye bedre både for fysikken og psyken å starte opp forsiktig og heller trappe opp isteden for å starte fult og kanskje måtte trappe ned. Masse lykke til:)

    SvarSlett
  3. Så bra du er kommet dit!!!Lykke til i jobben :)

    SvarSlett
  4. Så kjekt at du klarer å begynne å jobbe igjen!

    Klem

    SvarSlett
  5. Så flott du har kommet så langt! :-) :-)

    SvarSlett
  6. Takk! :) Dere er så herlige som støtter meg i både oppturer og nedturer! Dere er faktisk gull verdt, bare så dere vet det!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!