torsdag 8. mars 2012

♥ De unike ♥

Noen mennesker er bare helt unike. For eksempel mannen på verkstedet. Han sa før han fikk bilen at vi skulle høre fra han i ett-to tiden og få vite om vi fikk tilbake bilen i dag. Allerede klokken tolv ringte han, fortalte at de allerede var i full gang med bilen og at den er ferdig rundt klokken to. Dette selv om verkstedet hadde flere syke medarbeidere, og bare fordi min kjære pappa hadde fortalt han om situasjonen.
Pappa er et av de andre unikumene. På Island er han nå, og når hans gråtende datter ringte var han straks i kontakt med både det ene og det andre verkstedet for å prøve å finne noen som kunne hjelpe. Når slikt som dette skjer blir jeg helt lammet, og da er det godt å vite at noen enten tar sakene av skuldrene mine, eller forteller meg at det er følgende jeg nå må foreta meg. Han sørget også for at mamma kjørte meg hjem.
Så er det tredje unikumet klart. Mamma. Som uten å blunke drar fra jobb for å gi meg støtte på verkstedet, en klem og kjører meg hjem til familien min.
Martin er det fjerde. Som med en gang jeg ringte begynte å lete etter løsninger, som ikke overhodet nærmer seg tanken på å bli sint eller frustrert, men bare trøster og viser forståelse. Som alltid er den sterke som holder meg på beina.
Når jeg endelig var hjemme igjen var jeg redd for å møte barna. Magnus sov, men da jeg gikk inn til Milla møtte jeg en voksen liten jente som trøstet mammaen sin og sa at det gikk bra at vi kanskje ikke kom oss på hytta. Aldri hadde jeg trodd at en treåring skulle være så flink til å trøste og få meg til å føle meg bedre.
De vi skulle reise sammen med forsøkte også å finne løsninger for oss, og venninner og venner har både ringt og sendt meldinger.
Tenk på alt dette da dere! Og dette er bare når bilen går ad dundas. Å vite at jeg alltid har så mange gode støttespillere rundt meg og familien gjør meg så trygg. Når det en gang kommer en virkelig krise er det dette jeg må huske på:
Jeg er aldri alene,
og jeg er så glad i dere alle

1 kommentar:

  1. Så fint at det ordna seg! Kos dere på hyttetur, det er fortjent :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!