torsdag 29. mars 2012

En gang må være den første

I dag har jeg hjulpet apekatter å klatre i fjell
Jeg har drukket varm saft med småtroll i en lavvo
Jeg har snakket om farger, dyr og tegnet påskeharer
Jeg har trøstet og ledd
Jeg har blåst ut lysene i en bursdagskake laget av sand samtidig som jeg sang bursdagssang for meg selv
Jeg har lekt gjemsel og når jeg tok bort hendene fra øynene sto det fortsatt fire undrende fjes foran meg, ett av dem gjemt bak sine hender
Jeg har sparket fotball
Jeg har lekt kjendis og hørt "Hanne?" omtrent ti millioner ganger
Jeg har holdt seks barn i hånden på en gang
Jeg har lært over tjue nye navn, men vet ikke helt hvilket som hørte til hvem

Gjett hva jeg har gjort da vel!
Ja, du gjettet nok rett. Jeg har hatt min aller første arbeidsdag i en barnehage, og vet dere hva? Det blir ikke den siste!
Men nå er det en trøtt superkjendis/klatrestativ/kosedukke/huskedytter som sitter i stolen her, så jeg får fortelle mer senere. 

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!