tirsdag 13. mars 2012

Havregrøt oppskrift

Vi somler i dag. Havregrøt til frokost falt godt i smak hos både barna og meg. En ordentlig kosemorgen med barnetv og pysj. Siden Magnus var oppe så tidlig er det ikke sikkert vi kommer så sent i barnehagen likevel. Han er imidlertid superstolt av å slippe å sitte i barnestolen og går fram og tilbake mellom stuebordet og sofaen og dermed mellom Milla og meg. Klarer vel ikke helt å bestemme seg for hvem som er kulest å henge med ;)
 Her er oppskriften jeg laget i dag, med litt inspirasjon herfra og derfra:
En god slump lettkokte havregryn (ca.4-5dl)
Dekk grynene i gryten med soyamelk (kan erstattes med annen melk)
En teskje med peanøttsmør
Halvannen most banan
En spiseskje med valleproteinpulver (eller annet proteinpulver)

Kokes til ønsket konsistens er oppnådd (ca.1-3 minutter). Oppå grøten hadde vi i dag bittelitt Bjørkesøt, litt kanel, rosiner og mandler. Nam! 
Jeg tror ikke dette er en gal start på dagen for liten eller stor!
Ha en fin dag da dere!

1 kommentar:

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!