lørdag 17. mars 2012

Hyttetur til Skeikampen - Dag 1

Etter en hyggelig frokost på hytta hadde vi endelig fått leid slalomutstyr og dresset opp begge barna. Vi sto i billettluka og kjøpte oss todagers heiskort. Magnus gråt og var trøtt, men vi tenkte det ville ordne seg når vi bare fikk tatt på han skiene og satt igang. To minutter senere sovnet han i armene mine med skiene på, og vi forsto raskt at dette ikke ville fungere. Milla var ute av seg fordi hun antagelig ble litt overveldet av det hele, så etter en mislykket runde i barnebakken var Martin snart på vei tilbake til hytta med begge barna og jeg var overlatt til meg selv og slalombakken sammen med vennene våre. For Martin var det helt greit, og for meg var det luksus å få lov til å komme meg opp i de litt mer utfordrende bakkene. Selvsagt var det litt vemodig at jeg ikke skulle få kose meg med barna, men det var helt klart til det beste for oss alle.
Siden de andre i reisegjengen vår enten var og spiste lunsj, eller var langt oppå fjellet bestemte jeg meg bare for å kaste meg uti det og plassere kroppen i stolheisen alene. Min første tur på slalomski på fem-seks år og jeg visste ikke engang at jeg måtte lukke igjen grinden rundt heisen på egenhånd. Kanskje litt risky buisness?
...for å ikke nevne tåken, som gjorde at jeg ikke så mer enn ti meter fremfor meg. På toppen av fjellet helt alene var dette utsikten min. Det var ingen andre mennesker i sikte, men jeg kunne høre noen stemmer i nærheten. Man kan vel si at jeg var litt spent på om jeg ville ende opp på riktig side av fjellet, og om noen noensinne ville finne meg hvis jeg ble liggende i en grøft.
 Når det nærmet seg stengetid tittet solen frem for første gang, og vi fortet oss å få tatt et par bilder. Flaks! Fem minutter etterpå var det nemlig null sikt igjen.
 Det ble en deilig dag både for de tre på hytta og meg. De hadde sovet halve dagen, og jeg hadde fått lekt fra meg de verste slalom- og snowboardabstinensene.
To be continued...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!