lørdag 3. mars 2012

Tigergutt + Jordbærprinsessa

I går var det karneval i barnehagen. Jeg har lenge vært spent på om barna skulle rekke å bli friske i tide til det, for spesielt Milla hadde gledet seg til dette lenge. Dessverre våknet Magnus med feber, men Milla var endelig frisk nok til å ta seg en tur i barnehagen. For at Magnus skulle få være med på litt av moroa kledde jeg ut han også på morgenkvisten, så en liten tiger og en jordbærprinsesse fikk leke litt sammen før prinsessen tok farvel.
Selv våknet jeg med høy feber, så jeg var ikke stand til noe som helst, men heldigvis klarte jeg å få deltatt i akkurat utkledningen. Jeg skulle gjerne levert Milla i barnehagen så jeg kunne få se de andre søte små, men jeg var pent nødt til å la Martin ta det ansvaret. Han måtte også ta Magnus resten av dagen, da jeg selv var senge- og sofaliggende fra morgen til kveld.
Milla ble hentet av besteforeldrene sine, og fikk overnatte der, så jeg måtte ringe henne for å høre hvordan det hadde vært på karneval.
"Hei Milla! Har du vært på karneval i dag?"
"Nei."
"Ånei. Jeg trodde det jeg. Var det noen som hadde kledd seg ut da?"
"Nei."
"Hva var det Emma Elise var da?"
"Prinsesse. Som meg."
"Hva var Iben da?"
"Prinsesse."
"Åja, var alle jentene prinsesser eller?"
"Nei."
"Hva var de andre da?"
"Ingenting"
"Hva hadde guttene kledd seg ut som da?"
"Ingenting"
"Hva hadde Tim på seg da?"
"... Alle guttene var Spiderman!"
"Åja! Var det ingen som var Kaptein Sabeltann da?"
"Nei."
"Spiste dere noe godt da?"
"Nei."

Og det var vel omtrent dette jeg fikk vite om hva de hadde gjort denne dagen. Da er det alltid godt at vi får ukesbrev fra barnehagen, hvor de voksne forteller hvordan dagene har gått. Der fortalte de at de hadde gått i karnevaltog gjennom hele gangen med de andre avdelingene, de hadde hatt en fellessamling med dans og pinata, spist pølser og fått godteposer.
Noen ganger skulle jeg ønske jeg var barn igjen :)

1 kommentar:

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!