fredag 20. april 2012

Arbeidsuke/sykdomsuke

Min første uke med daglig arbeid har vært preget av mye sykdom her i huset. Første dagen jeg skulle starte i den nye barnehagen (fredag) hadde Milla kastet opp hele natten. Bestefar stilte opp som barnevakt så jeg ikke skulle gå glipp av aller første arbeidsdag. På tirsdag ringte telefonen tre kvarter etter jeg hadde kommet meg på jobb - Magnus hadde kastet opp i barnehagen. Martin kunne heldigvis hente han, og dagen etter stilte bestefar igjen opp. I går ettermiddag kjente jeg imidlertid at det var min form som skrantet, og jeg tok ikke feil da jeg sa til Martin at i natt kom jeg til å henge over bøtten selv. Nå var det ingen vei utenom heller, jeg måtte bli hjemme fra jobb. Magnus er ikke helt i slaget, så han skal bli hjemme med meg, og i skrivende stund prøver jeg å manne meg opp til å få levert Milla i barnehagen. Heldigvis er snuppa helt i form og i godt humør, så hun koser seg med barnetv mens jeg ligger på sengen og hviler litt. Magnus derimot har sutret omtrent kontinuerlig siden han våknet, så jeg begynner allerede å bli ganske tom for tålmodighet og har allerede forsøkt å legge han for en liten lur én gang. Vi får se om det hjelper.
Det var vel ikke akkurat slikt som dette jeg forventet at skulle stikke kjepper i hjulene for meg når jeg skulle begynne i jobb igjen, men det skal jeg bare være glad for. I går når formen skrantet var jeg usikker på om jeg hadde kjørt meg selv for hardt for fort, men nå vet jeg at det bare var smitten som gjorde det. Det er i hvertfall godt å vite.
Hihi - en liten ting til. I går startet jeg først kvart på ett på jobb, og barna var allerede ute og lekte når jeg kom til barnehagen. En av guttene kom syklende bort til meg og sa i en trist tone "Jeg kommer til å savne deg!". Jeg smilte og svarte "Åh, når da?", og lurte på om han trodde jeg skulle slutte å jobbe der igjen snart. Han så på meg som om jeg burde forstått hva han mente og svarte "For jeg skal jo på hytta i helgen, og da kommer jeg til å savne deg!". Koselig start på arbeidsdagen

1 kommentar:

  1. Jeg har gitt deg en blogg awardm fordi du er en av mine favoritt bloggere :)

    http://bajacamilla.blogg.no/1334990507_ftt_en_blogg_award.html

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!