torsdag 19. april 2012

Dødstrøtt

Gårsdagen gikk mildt sagt i ett. Magnus hadde kastet opp dagen før, så han måtte holde seg hjemme fra barnehagen. Derfor koste vi oss hjemme hele formiddagen til jeg skulle på jobb i barnehagen. Hans bestefar, bedre kjent som Ma, stilte opp som reddende engel/barnevakt igjen. For meg bar det fra den ene jobben til den andre, noen timer på hvert sted, før jeg tok meg en liten treningsøkt på Avancia. Uten vannflaske var det ikke mye futt i meg, men jeg fikk både løpt fra meg litt og tatt de fleste styrkeøvelsene på programmet mitt og jeg sa meg fornøyd med det.
I dag er jeg ganske pumpet, og jeg sto mildt sagt opp på feil ben. Begge barna har vært våkne flere ganger i natt, og når jeg er så trøtt klarer jeg ikke engang å få Milla tilbake inn i sengen sin. Med henne ved min side blir det ikke mye plass for Martin og meg i sengen, og det resulterer selvfølgelig i dårlig søvn. Når Magnus derfor bestemte seg for å stå opp samtidig som pappa (en times tid før vi egentlig skal opp) ble jeg derfor ordentlig grinete ovenfor dem. Jeg hadde gledet meg til å somle litt med begge barna hjemme, men jeg kjente fort at jeg ikke hadde noenting å gi, så de ble levert omtrent til normal tid. Det er bedre at vi tar det igjen i ettermiddag.
Det er ekkelt å føle hvordan kroppen raser noen ganger og hvordan det drar med seg humøret, men etter noen timers hvil begynner jeg nå å kjenne at formen kommer seg litt etter litt. Nå trenger jeg bare å komme meg på jobb og omgås positive mennesker, så bedrer humøret seg fort også. Tenk så heldig jeg er som blir overfalt av klemmer både når jeg kommer og drar fra jobb! Det nyter jeg så lenge det varer!
Og så skal jeg nyte ettermiddagen med godt humør og bedre form sammen med mine egne små troll (og ikke minst det store pappatrollet).
God plan?

1 kommentar:

  1. God plan! Du er flink, Hanne, og dårlige dager kan vi alle ha! Mamma-samvittigheten får kjørt seg, men da var det greit du leverte dem tidlig, slik at dere heller kan kose dere i ettermiddag :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!