fredag 13. april 2012

Endelig tid til et lite blogginnlegg!


Hei! Hvordan er det med dere? Jeg er jo virkelig bare helt borte fra bloggen om dagen, og det gjelder også lesing av andres blogger, så oppdater meg gjerne!
I dag har vært min første dag i ny jobb. Jeg har startet i en 50% stilling som vikar i barnehage. For et par uker siden hadde jeg én dag i en annen barnehage, og siden de var fornøyde med innsatsen min fikk jeg altså denne jobben. Samtidig jobber jeg på Spaceworld, så det sier kanskje seg selv at jeg både har litt lite tid og at jeg er ganske sliten. MEN - jeg koser meg!
I dag har jeg blitt kjent med 20 barn og to voksne. Jeg har faktisk - tro det eller ei - lært meg navnene på alle sammen. Barna var mellom 3 og 6 år, og alle sammen tok meg veldig godt imot. Jeg føler allerede at jeg har lært meg mye, så jeg gleder meg til neste uke hvor jeg får sjansen til å komme litt mer inn i hverdagsrutinene.
Jeg har klart å få lurt inn litt læring i løpet av dagen, for det er jo sånt jeg synes er aller mest gøy. Først fant vi en globus, som vi begynte å utforske. Barna var selvfølgelig på forskjellig nivå på grunn av aldersforskjellen, men vi lærte oss hvor Norge var, hvor Sverige var, vi snakket om vulkanene på Island, Afrika, at det var kaldt øverst og nederst på jordkloden og at det var varmt midt på. I tillegg har vi snakket om kvae, som jeg tilfeldigvis fant på et tre mot slutten av dagen, og de fikk både lukte og kjenne på det. Samtidig lurte de på hva mark spiste, og endte opp med å lete etter blader for å mate marken de hadde funnet, som egentlig var en bitteliten larve. Jeg tror i hvertfall den fikk nok mat!
I kveld er jeg alene hjemme. Martin er på skole og Milla og Magnus er hos besteforeldrene sine. Milla har kastet opp i hele natt, så klokken 04 fikk min pappa en tekstmelding hvor jeg spurte om de hadde noen mulighet til å hjelpe oss i dag da verken Martin eller jeg hadde mulighet til å bli hjemme med henne. Heldigvis kunne han det, så jeg slapp å ringe første arbeidsdag og fortelle at jeg måtte være hjemme med sykt barn. Når hun er så syk som i dag skulle jeg gjerne pleid og dullet med henne hele dagen selv, men noen ganger er det godt å kunne ta imot hjelp, og ikke minst å hjelp.
Akkurat nå er det deilig med fullstendig stillhet i huset, og jeg har nesten duppet av et par ganger mens jeg skrev dette. Etterpå skal det bli godt å få kjæresten min hjem. I morgen er det jobb igjen, så jeg må sørge for å få hvilt ut mellom øktene.
Ha en fin fredagskveld folkens!


1 kommentar:

  1. Så hyggelig lesning Hanne :) Men jeg kan jo selvsagt ikke unngå å si at du må ta godt vare på deg selv oppi dette ;) Ikke press deg selv for langt. Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!