mandag 16. april 2012

Tilfreds

I sta sto jeg på kjøkkenet og kuttet grønnsaker til middagen (som i dag var røkt kjøttpølse stekt sammen med hvitløk, løk, paprika og gulrot med potetmos til). Ved siden av meg på gulvet satt begge barna dypt konsentrert over plastelinaen, og jeg visste at kjæresten var på vei hjem fra jobb.
Dagen min hadde bestått av legobygging, tegning, spising, sandslottkonstruering og tørking av tårer, og på vei hjem lengtet jeg etter mine egne to bøllefrø. Jeg hadde ikke lagt noen planer for ettermiddagen og lot de to få somle seg opp til bilen. Unntatt at Milla hadde en uoverensstemmelse med en gangveibom, koste vi oss i ettermiddagssolen. (Hvor den solen gjemte seg tidligere på dagen skulle jeg gjerne likt å vite, for overskyet-regn-snø-været var ikke mye å skryte av!). 
Vel hjemme fikk barna lov til å leke i bilen til jeg hadde fått matvarene fra butikken på plass. Dette er definitivt en av yndlingsaktivitetene til Magnus om dagen, så han ble nok der i minst en halvtime (godt passet på fra kjøkkenvinduet).
Så sto jeg der da, med løktårene sviende i øynene og tenkte for meg selv "NÅ har du det bra Hanne!" og jeg lurte på om dette bare er alt for godt til å være sant.

Men vet dere hva? Det er virkelig sant, så jeg skal bare nyte det!

1 kommentar:

  1. Så bra Hannemor... jeg er så glad for at allt ordner seg for deg....og Martin..og Milla...og Magnus...

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!