søndag 6. mai 2012

SOS Gjenbruk

I går hadde jeg min første tur innom en bruktbutikk jeg kjører forbi ofte. Der er det for øyeblikket 50% (av allerede billig pris) på de aller fleste varene i butikken. Det fantes haugevis av fine bøker, pyntegjenstander, spill, VHS-filmer og klær der inne. Blant annet var det en haug med bøker fra Disneys bokklubb til 10 kroner stykket som jeg ikke helt klarer å glemme.
Av nysgjerrighet googlet jeg nettopp "SOS Gjenbruk", for å finne ut av overskuddet av salget deres går til, og jeg må si jeg ble imponert. Dette står på facebook-sidene deres:

SOS Gjenbruk. - Man kan ikke hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen.

 

Beskrivelse:
Vi er en gjenbruksbutikk i Ski, som selger varer som blir gitt til oss som gave.
Vi er flere frivillige som jobber i butikken, samt et styre.
Alle inntektene fra salget går direkte til vanskeligstilte og blinde barn i India.
På en blindeskole i New Dehli er det 300 barn. Ingen av disse barna er født blinde, men de ble gjort blinde for å bli tjent penger på.
Vårt motto er :  "Man kan ikke hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen"
Generell informasjon:
SOS-butikken holder til i Oppegårdvn 2a v/Nordbyveien i Ski.
Det selges brukte møbler, glassvarer, serviser, skåler, klær, bilder, bøker, antikviteter og mye annet til en billig penge.
 Jeg tror nok jeg skal dra tilbake å kjøpe disse bøkene jeg :)

2 kommentarer:

  1. Det syns jeg du skulle gjøre. :-)

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Fantastisk med sånne tiltak :) Ikke alle kan gi masse penger til veldighet eller bøssebærere, men det som er så genialt er at det finnes alltid en eller annen måte man kan hjelpe andre på :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!