fredag 6. juli 2012

Når jeg blir stor...

Etter å ha lest en hel bok for Milla om hvilke yrker som fantes og hva man gjorde når man hadde disse jobbene gikk jeg gjennom én og én side for å spørre hva hun ville bli når hun ble stor.
"Brannmann? Lærer? Søppeltømmer? Servitør? Slakter? Baker? Frisør? Sanger?...". Jeg utelot ingen muligheter, siden jeg ville la henne velge helt på egenhånd. Svaret var imidlertid nei uansett hvilket yrke jeg foreslo, så til slutt spurte jeg hva det var hun hadde tenkt å gjøre hvis ikke hun ville gjøre noen av tingene jeg hadde foreslått. Svaret overrasket og rørte meg, og fikk meg til å trekke på smilebåndene samtidig som øynene fyltes av tårer.  
"Mamma        
                                    ...sånn som deg"

6 kommentarer:

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!