tirsdag 11. juni 2013

Svangerskapet uke for uke - uke 37



Termin: 1.juli 2013
Dager til termin: 20 (hjelp!)
Stjernetegn: Kreps
På vei: 37 uker + 3 dager
Fødeplass:
Fredrikstad sykehus
Antatt lengde på babyen (gjennomsnittet): 46 cm
Antatt vekt på babyen: 2950 gram
Kjønn: Gutt
Navn: Den kommende trebarnsbestefaren har tippet Mads, Magnar... og en rekke andre "M"-navn. Mikkel og Marcus har noen andre gjettet. Ganske tydelig at folk tror vi holder oss til M-en denne gangen også. Hva tror du navnet blir? Eller kanskje du har et fint forslag til oss, for ingenting er 100% bestemt før vi får se det nyfødte fjeset. Milla og Magnus kommer stadig med nye forslag, enten navn vi leser i en bok, eller navn på folk vi kjenner eller bare ting som f.eks. "Bord".
Aktivitet innenfra: Masse, men det begynner nok å bli litt trangt å bevege på seg nå.

Babyens leie: Hodet ned, men vet ikke om det har festet seg enda.

Utålmodig: Nei, jeg koser meg med fri, sol og rolige aktiviteter. Men selvfølgelig gleder jeg meg til å møte han som skal gjøre flokken vår komplett!

Vektøkning: Nå føler jeg at jeg går opp hver dag, og det er kanskje ikke så rart siden babyen legger på seg mye den siste tiden, men når jeg nettopp sjekket vekta viste det seg at jeg hadde gått litt ned igjen etter i går. Ca. 12 kg+ i forhold til normalvekt skal jeg ikke klage på!

Strekkmerker: Magen ser ut til å bli større for hver dag som går, så huden begynner å bli rimelig strekt den også, MEN - jeg prøver å tenke positivt; det blir bare spor etter det vakre som har vokst inni magen min (tre ganger).


Kynnere: Her om dagen sa jeg til mamma at det ikke virket som om kroppen forberedte seg så mye på fødsel enda, men dagen etter gikk jeg med kynnere fra morgen til kveld. Dagen etter var det roligere igjen, så jeg tror det avhenger helt av aktivitetsnivået mitt.

Matkikk: Den fordømrande sjokoladen... Men jeg har ikke mye i hus, så uansett hvor mye jeg graver og leter i skapene må jeg stort sett rusle slukøret tilbake til sofaen.

Plager: Bekkenet. Til tider uutholdelig vondt, men stort sett overkommelig.

Fødselen: Noen ganger har jeg plutselig helt angst for smertene, men stort sett tar jeg det med ro og tenker at det blir som det blir. Jeg håper jeg får sjansen til å være på sykehuset i et par timer før babyen kommer ut, og at det ikke blir en superstressende kjøretur ned. Også håper jeg at jeg slipper å få flere dager med etterrier. Men ingen har jo den luksusen at de får velge slikt selv :)

Babyrom: *kremt* - det er godt babyen ikke krever så mye av rommet sitt de første månedene... Han skal uansett bo hos oss en stund :)

Formen/humør: Er veldig bra!

Søvn: Har stort sett en liten energistopp rundt kl 14 hver dag, hvor jeg helst vil sove, men jeg prøver å la være for å få sovet bedre om natten. Utrolig nok så har jeg nå sovet flere hele netter uten dobesøk! :)

Sykehusbagen: Har blitt pakket om et par ganger, og skal snart sjekkes over enda en gang.

Neste kontroll: 17.juni 2013

1 kommentar:

  1. Forslag til guttenavn : Matheo.
    Lykke til fremover :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!