tirsdag 4. juni 2013

Uke for uke i svangerskapet - Uke 36


Termin: 1.juli 2013
Dager til termin: 27 dager
Stjernetegn: Kreps
På vei: 36 + 3
Fødeplass:
Fredrikstad sykehus
Antatt lengde på babyen (gjennomsnittet): 44 cm
Antatt vekt på babyen: 2700 gram
Kjønn: Gutt
Navn: Still a secret!
Aktivitet innenfra: Massevis, men litt roligere enn tidligere. Begynner nok å bli litt trangt!

Babyens leie: "Riktig vei", men ikke festet. Har ikke engang sunket ned i bekkenet. Han ligger mest sannsynlig med ryggen innover mot min rygg, noe jordmor så som en fordel i mitt tilfelle, fordi det kan gjøre fødselen noe lenger. Men han kan fortsatt snu seg før jeg skal føde.

Utålmodig: Nei, nå har egentlig roen senket seg. Men jeg gleder meg til å fungere optimalt for de to andre barna mine snart :)

Vektøkning: Ca. en kilo mer enn forrige uke, men det ligger ganske stabilt.

Innkjøp til babyen: Nada...

Utstyr som mangler: En elektrisk brystpumpe tror jeg at jeg skal anskaffe meg :) Vegghengt stellebord er fortsatt ikke kjøpt, men vi har jo et vi kan bruke foreløpig.

Strekkmerker: De er der de ja :)

Kynnere: Faktisk mindre enn tidligere, sikkert fordi jeg har roet ned på aktivitetene.

Matkikk: Nei. Smågodt har vært veldig godt i det siste, men det er det vel alltid?


Plager: Bekkenet. Trenger vel ikke å utdype så mye mer enn at det er vondt.

Fødselen: Kommer til å skje 22.juni! Hihi :) Eller kanskje ikke. Men det er min gjetning. Og Martin tror den 15.juni. Har et par venner som også har blitt med på gjettingen - har du noen tanker? Hint: Milla kom 1 uke før termindatoen og Magnus 2 uker før termindatoen.

Babyrom: Fortsatt som en lagerbod, men kanskje jeg skal gjøre noe med det i dag?

Formen: Er fin!

Hormoner/humør: Tror jeg er ganske som vanlig :)

Råmelk: Jepp, og melkespreng, og tette melkeganger allerede. Men ingen sorger på forskudd og tar de fleste forhåndsregler.

Tungt: Neida, det er ikke så galt. Litt tungt å komme meg opp bakker, men det er mest pga bekkenet.

Søvn: Jeg sover faktisk bedre om dagen, kanskje fordi magen begynner å bli så tung at det ikke blir så vanskelig å balansere kroppen i senga.

Sykehusbagen: Skal pakkes om litt i dag, da bobledress til babyen ikke helt er tingen når det fort er oppimot 20 grader om dagen.

Neste kontroll: 17.juni

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil kommentere innlegget mitt! Trykk gjerne på "Abonner via e-post", så får du svarene tilsendt dit.
Ha en fortsatt fin dag!